På andra bilar har jag lyckats med att lång svetstråd få tag i armen som vajern är infäst i.
1 m lång och 2 mm tjock gassvetstråd.
I ena änden böjs 1- 2 cm av tråden 90 grader = delen som ska haka i låsarmen.
I andra änden böjs cirka 10 cm av tråden 90 grader = änden man håller i när man "lirkar".
Tråden med lilla vinklade änden förs in i överkant vänster strålkastares springa mellan huven och glaset.
Därefter får man "lirka" genom att dra och samtidigt vrida tråden tills den förhoppningsvis hittar armen.
Underlättar om man tittar på en likadan bil och ser hur det hela fungerar.
Ett problem på bilar som har vajerhöljet av plast/nylon, vilket efter några år vittrar och "tappar taget".
Så har jag lyckats på några bilar.
Ett tips till alla som har bilar med vajerhöljet av plast/nylon - kolla och byt i tid.
Mina erfarenhet är från Citroen, Niva och Suzuki.