Hej har monterat 2st generatorer i min bil och undrar om det är möjligt att koppla in så att varje mätare mäter spänningen från var sin generator, vill ha så så att jag ser om en börjar ladda dåligt
man kan dessutom kolla båda med EN voltmätare,, jag hade en dubbel switch i min så man tog in 12v från varje system, skitsmidigt när man tävlade i billjud
man kan dessutom kolla båda med EN voltmätare,, jag hade en dubbel switch i min så man tog in 12v från varje system, skitsmidigt när man tävlade i billjud
hur ska man koppla den så att han bara läser av en generator eftersom som båda utgångarna på generatorerna hamnar på batteriet
hur ska man koppla den så att han bara läser av en generator eftersom som båda utgångarna på generatorerna hamnar på batteriet
ja har du bara ett batteri så kan du bara anv en voltmätare jag hade 2 separata elsystem i min