Det tyder på att vakuumet som bildas när kolvarna går, och som ska "suga" upp mängdskivan inte räcker till av någon anledning...
Förutom vakuumläckage genom spridartätningar, luftbälg eller insug packning så kan det finnas mer mekaniska felkällor.
Kan finnas fler källor till vakuumläckage men dessa är dom jag har i huvudet just nu...
Mängdskivan kan behöva justeras, så att den "sluter tätt" i sitt nedersta viloläge. Annars kan luften smita förbi.
Mängdskivan kan gå trögt av okänd anledning så att vakuumet inte orkar lyfta.
Kammen kan stå fel.
Batteriet eller startmotorn kan vara på upphällningen så att motorn inte dras runt tillräckligt fort. Så var det på en b230e jag hade, med en framställd, omslipad vassare kam så gick bilen oftast inte igång utan starthjälp eller bogsering.
Styrtrycksventilen kan vara defekt. Dess uppgift är att ställa motståndet i mängdskivan och blir det trycket för högt blir det svårt för motorn att lyfta skivan.
Senast redigerat av Steff240 (21 november 2020)