tjena de hela handlar om en mitsubishi space star GDI - 01
alltid servad och bytt kamrem för bara 200 mil sedan, och för någon vecka sedan så skulle svärmor på jobbet och bilen bara dog, motorlampan blinkar och vägrar starta, så vi drog in den på mitsubishi och dom felsökte den och hittade att styrboxen till själlhuset skulle vara felande, dom tog hem en ny och monterade och sedan ringer mig och säger att bilen bara går på 3 cyllindrar, så dom föreslog att riva toppen och kolla ventilerna... Jag tackar nej och tar hem bilen som den är, och då går ju såklart bilen på alla 4.. men slutar varva på 3000 Rpm, jag bad dom även att byta tillbaka till original styrboxen ja tyckte inte de var nån mening att lägga ner mer pengar, men alltså så går den ju klockrent med gamla boxen med förutom att den slutar varva vid 3000. och tomgången är jätte låg.
problemet i dagsläget är att bilen startar som den ska, MEN motorlampan blinkar konstant och bilen orkar ingenting, ibland när man startar så varvar den 5000 och ibland 2000... osv,
att notera är, att innan detta inträffade så var det omöjligt att göra en omkörning, accelererade man för fort så tändes motorlampan och bilen bara dog, vrider man bara av tändningen fram och tillbaka så gick den igen, men som sagt, nu så blinkar den konstant och orkar ingenting och uppför sig bara muppigt...
är de ingen som har varit ut för detta liknande förut?
Mitsubishis verkstad litar jag inte ett dugg på för de är bara skit dom snackat med mig, för helt bakom flötet är jag då ej!