23 mars 2021
Trådstartare
Volvo 740 - 90
Idag när jag skulle starta bilen stängdes den bara av direkt då jag startade den men efter lite kämpande gick den igång tillslut. Tänkte inte så mycket mer på det men efter jag kommit några mil började bilen bete sig konstigt medan jag körde. Eftersom det är en A-traktor tänkte jag att det var h regulatorn som hade gått sönder eftersom den betedde sig ungefär likadant som när den stryper. Men varven ändrades inte överhuvudtaget. Jag körde in på en liten väg och testade att starta igen och den startade direkt men dog också direkt jag startade. Som vanligt funkar inte bensinmätaren så jag visste inte riktigt ifall jag hade soppa kvar, men jag hade bara kört 35 mil. Efter att ha tankat i några liter så var det ingen skillnad. Så vi bogserade hem den. När jag stod på gården testade jag igen att starta och det var precis som innan. Men till lyckades den hålla sig i liv med en massa gas. Sedan gick bilen normalt och körde och tankade. Endast 29 liter gick i tanken. Efter att ha tankat startade den som vanligt och allt kändes normalt. Min första tanke var att något var fel på någon av soppa pumparna men efter att ha kunnat köra normalt några kilometer vet jag inte längre vad felet kan vara.
Jag har även några felkoder sedan innan 2-3-2 och 1-4-4
Det är svårt att förklara hur den gick när jag kände att något var fel, men det var som att den bara ville stanna. Om ni vet hur en h-reg känns när det stryper var det ungefär likadant.
Mvh/Wille