3499
Sök

Varför kommer andra bilmärken upp när man tex söker (V70 TDI)

2 Inlägg
24 april 2021
Trådstartare
Som rubriken lyder!
Förr vet jag att man bara fick upp bilarna man sökte på men nu på senaste tiden kommer alla möjliga bilmärken upp när man söker, jäkligt dåligt.
Nån som vet hur man bara får upp tex V70 TDI?

76 Inlägg
24 april 2021
På blocket? Det går ju välja specifikt märke och modell. När du skriver TDI också kommer alla annonser med ordet tdi i upp också. Volvos motorer har väl inte beteckningen TDI heller. Det är väl bara VAGs motorer som heter så.

2 Inlägg
24 april 2021
Trådstartare
Vitu skrev:
På blocket? Det går ju välja specifikt märke och modell. När du skriver TDI också kommer alla annonser med ordet tdi i upp också. Volvos motorer har väl inte beteckningen TDI heller. Det är väl bara VAGs motorer som heter så.

Menar här på Garaget. Står såhär på söktips
"Märke och modell: Exakt sökning på märke och modell. Sökning efter "Audi A4 TDI" hittar endast de Audi-bilar som har "A4" och "TDI" i modellnamnet."

Jag söker Volvo V70 TDI men så kommer audi volkswagen ja alla möjliga märken upp.
V70 kom med D5252T tdi motor och går därför att beteckna den med TDI.

Vet att förr på detta forumet så kom bara v70 TDi upp när man sökte på det men nu har det blivit katastrofalt

4 822 Inlägg
25 april 2021
Vitu skrev:
Volvos motorer har väl inte beteckningen TDI heller. Det är väl bara VAGs motorer som heter så.

jo, back in the days så satt det en 5 cylindrig diesel motor ifrån VAG i 850, S/V70 och första årsmodellerna av S80 och V70N.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 822 Inlägg
25 april 2021
VAkesson skrev:
Vitu skrev:

Menar här på Garaget. Står såhär på söktips
"Märke och modell: Exakt sökning på märke och modell. Sökning efter "Audi A4 TDI" hittar endast de Audi-bilar som har "A4" och "TDI" i modellnamnet."

Jag söker Volvo V70 TDI men så kommer audi volkswagen ja alla möjliga märken upp.
V70 kom med D5252T tdi motor och går därför att beteckna den med TDI.

Vet att förr på detta forumet så kom bara v70 TDi upp när man sökte på det men nu har det blivit katastrofalt

då borde du ha postat den här tråden här https://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=38 istället där man ska felrapportera buggar osv.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

7 399 Inlägg
25 april 2021
Vitu skrev:

Ford hade också td å tdi smile

* Voff voff *
10 656 Inlägg
25 april 2021
Är väl precis som på Google (och alla andra söktjänster)?

V70 TDI ger svar som innehåller V70 eller TDI
"V70 TDI" ger svar som bara innehåller V70 och TDI
Senast redigerat av Brådhis (25 april 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök