3198
Sök

Audi a6 2,0 tfsi c6 bpj

24 Inlägg
22 juli 2021
Trådstartare
#1
Hej börjar från början, audi med maf felkod p0104 samt p2000 på katalysator den senare troligen följd fel. Har haft bilen i 6 år, motorlampan har lyst från och till i alla år i början typ 100mil mellan tänd och släkt sporadiskt, senare kortare , bytt maf, funkade ännu sämre med stark från autodoc, gjorde rent den gamla lite bättre ett tag sen samma sak,köpte en orginal fast på skroten ,hittade sedan ett fel på pvc ventilen brände en massa olja åtgärdat nu ,gick jätte bra i ca 20 mil nu samma fel ,har kollat kontakten inget fel ser jätte fin ut, kan det vara fel på ecu? Har bytt alla rör till vevhusventilationen tänkte på tjuvluft, det jag har märkt att från och till har jag dåligt vrid i bilen går fint på tomgång, funderar på kontakten uppe vid ecun ?

293 Inlägg
22 juli 2021
#2
Hej!

Har du möjlighet att läsa av felkoder med  "riktig" VAG utrustning? typ VCDS eller VAS

0104 och 2000 är ju generiska felkoder och ger inte samma hint om felet.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
22 juli 2021
#3
Precis som ovan VCDS eller ODIS att läsa ut rätt felkod och slipa byta eller gissa sig fram

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

24 Inlägg
23 juli 2021
Trådstartare
#4
Nope ska ordna så får vi se

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
23 juli 2021
#5
Har den gått långt? Dessa trippelkedje motorer är inte riktigt bra efter 10000mil trots ständiga oljebyten...

En kompis A4 hade 10000mil på mätaren och hade lampa som lös och fick bytt kedja på en mindre verkstad i Lomma

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

24 Inlägg
27 juli 2021
Trådstartare
#6
Sitter kamrem framtill ,sen är det en kedja i bakkant som driver den andra kammen, remmen är bytt kedjan komtrollerad

Forummoderator
18 008 Inlägg
27 juli 2021
#7
En C6. Det är en gammal bil. Den måste väl ha kamkedja?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
27 juli 2021
#8
Mb240 skrev:
Hej börjar från början, audi med maf felkod p0104 samt p2000 på katalysator den senare troligen följd fel. Har haft bilen i 6 år, motorlampan har lyst från och till i alla år i början typ 100mil mellan tänd och släkt sporadiskt, senare kortare , bytt maf, funkade ännu sämre med stark från autodoc, gjorde rent den gamla lite bättre ett tag sen samma sak,köpte en orginal fast på skroten ,hittade sedan ett fel på pvc ventilen brände en massa olja åtgärdat nu ,gick jätte bra i ca 20 mil nu samma fel ,har kollat kontakten inget fel ser jätte fin ut, kan det vara fel på ecu? Har bytt alla rör till vevhusventilationen tänkte på tjuvluft, det jag har märkt att från och till har jag dåligt vrid i bilen går fint på tomgång, funderar på kontakten uppe vid ecun ?

Hur har det gått på besiktningarna, har du haft sån jävla tur att lampan alltid varit släckt då?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juli 2021
#9
Hybrid_ skrev:
En C6. Det är en gammal bil. Den måste väl ha kamkedja?

BPJ har kamrem.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

24 Inlägg
27 juli 2021
Trådstartare
#10
Har släckt lampan inför besiktningen varje år, har provat nu med att dra ur kontakten ur luftmassemätaren då går den som en påse nötter måste va något anbat fel ,får nog lämna in den på avläsning med odis, vcds har bara en enkel felkod läsare

24 Inlägg
27 juli 2021
Trådstartare
#11
Kör man med motorlampan tänd är det bra vrid hela tiden, men drar mycket mer bensin ,samt saknar drag på högre varv, som sagt får kolla med riktig felkod läsare

24 Inlägg
27 juli 2021
Trådstartare
#12
Märkte idag att när man kör över ett tågspår tänds lampan direkt måste vara någon glapp kontakt


Sök