Har en liten fråga jag hoppas någon kan hjälpa mig med. När jag var ute och gick nere i hamnen så stötte jag på en äldre blaupunkt cd spelare ligga slängd vid sidan av en buske med fronten i fodralet liggandes brevid, ovandelen på spelaren var lite intryckt men tänkte aja den kanske lirar bättre än min kasettbandare från 90 talet som sitter i min Skoda.
Så jag tog hem hela burken (kände mig som en luffare + tattare) men men vad gör man inte om det är gratis
Så väl hemma skruva jag isär hela enheten och torkade så gott det gick. Sen gick jag ut och prova.. och verkade död till en början men sen så hoppa den igång men slockna.. provade att ta loss panelen och sätta dit den igen och då börja den spela radio och prova att även mata in en cd och jepp funkade klockrent.
Dock nu då dag 2 så verkar den helt död igen.. så jag antar det är något som kanske glappar eller så? men hur kan man hitta det samt finns det nå bra medel för göra rent kretskort etc som vart utsatt för regn?
den kan ju vara att kortet har oxiderat eller vad det heter. och hur man gör rent sånt ingen aning men du kan ju typ prata med nån stereo tillverkare eller nån som jobbar med kretskort....
Den kanske låg där du hittade den pågrund av att den inte funkar som den skall! :S
Jaaa jo det vet jag ju också men har man inte försökt så vet man ju inte heller
Rojpen skrev:
den kan ju vara att kortet har oxiderat eller vad det heter. och hur man gör rent sånt ingen aning men du kan ju typ prata med nån stereo tillverkare eller nån som jobbar med kretskort....
Hittade någon oxideringsspray på biltema kanske värt och göra ett försök.. någon mer erfaren elnisse som kan detta om oxiderings spray om det kan hjälpa?
lämna iväg den till en radio/tv nisse dom brukar kunna titta på sånt.. om den nu är en bra stereo så kan du ju lägga en liten slant på den kasnke:P iaf på en fel sökning brukar inte kosta så mkt