3269
Sök

KÖPRÅD: Kan den här w124an vara något?

1 109 Inlägg
1 november 2021
Den såg fräsch ut! 15 papp låter som ett bra pris, säger jag utan att ha sett den i verkligheten roll

302 Inlägg
1 november 2021
Trådstartare
Steff240 skrev:
Den såg fräsch ut! 15 papp låter som ett bra pris, säger jag utan att ha sett den i verkligheten roll

Ja jag bor ju i falun så det är nära. Ska nog åka och kika på den.

Kan inget om 200or, brukar de vara slöa eller något?

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
1 november 2021
Ser ut som min gamla förutom färgen då.
en -89 200E har mekanisk insprutning som kan vara lynnig, och INGEN kan anklaga bilen för att vara snabb.
Med det sagt gick min 200 väldigt snålt och om man var lite orädd om kopplingen var det inga problem att på 2ans växel kicka ut bakänden i en rondell o sen hålla den på ställ i evigheter...
Men kolla rost, rost, rost!
Golven, infästningen för styrningens hjälparm på högersidan, trösklar etc.
ALLT rostar på en 124 som gått i saltbältet...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

7 438 Inlägg
1 november 2021
Ägde under 7 år en likadan, fast med manuell 5-petad låda, och 37.500 mil.
Enkel kamkedja som byttes var 12.000:de mil tillsammans med kamaxel, lyftare och vipparmar á c:a 35.000:- DÅ!!!!!
Bytte 2 torkarmotor á 7.500:- DÅ!!!!!
Alla bussningar i bakhjulsupphängningen i behov av utbyte då bilen såldes.
Bakbromsar renoverades var 7.000:nde mil(skivor och pads).(bromsade för lite!)
Fram byttes aldrig pads eller skivor.
Ingen som helst rost.
Gick att, vid långkörning utan överskridande av hastighetsbegränsning allt för mycket, köra på lite under 0,6 lit/mil.
Mest slitna på bilen var förarplatsens sittdyna, där det gick hål på vänsterkanten.
Båda främre "kattarna" rensades på innehåll vid c:a 30.000, då de var totalt igensatta - påverkade inte avgasemissionerna!!!!
Bilen köptes nästan ny(demobil hos Philipssons).
Mycket bekväm långresebil då mitt körområde var från Smygehuk till Kiruna, lätt lastad med mätinstrument med stor volym.
Enda nackdelarna jag minns var att baksätet inte gick att fälla och bakluckans utrymmeskrävande "gångjärnsbågar".

Forummoderator
17 996 Inlägg
1 november 2021
Tja, den såg ju helt ok ut. Min första W124 var just en 200. Helt ok bil men som påpekas: Ingen raket. Vill även jag dra mig till minnes att den gick väldigt billigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

302 Inlägg
1 november 2021
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Tja, den såg ju helt ok ut. Min första W124 var just en 200. Helt ok bil men som påpekas: Ingen raket. Vill även jag dra mig till minnes att den gick väldigt billigt.

Den blev tyvärr såld sad

Ska fortsätta klura på den där 945an som jag gjorde en tråd om förut. Ska eventuellt komma med lite mer information och bilder på den så jag kan få lite andra åsikter, jag kommer tyvärr inte ihåg det som skulle fixas med den. Han hade ju bekostat nya vinterdäck och fälgar till bilen så nu steg priset till 21.000 kr istället.

Sök