Tjena! Kul att du hittat hit, här har jag startat ett nytt projekt med en gammal Audi 100. Bilen ska vara i originalskick utvändigt men den ska gå bättre än vad den ser ut (ja det kanske inte är så svårt iofs
). Det satt en del roliga grejer på bilen redan när jag köpte den men blir fler nya grejer med tiden.
Under huven sitter den gamla 2.2l 10v femman med stålpackning, arp bult, ett Sweden Exhaust grenrör och en BW turbo lagom stor för att enkelt skjuta motorn i bitar. Ett Vems styrsystem fanns halvt inkopplat som jag genast plockade bort för att börja om från början. Original insug med 875cc Simens Deka spridare och en fuelrail från 034Motorsport.
Karossen då? Ja den är skitful, men jag gillar den. Lite enklare rostlagning behövs men den har klarat sig väldigt bra.
Planer? Ja först ska bilen bli körbar och besiktigad. Sen behövs kopplingen uppgraderas innan effekten kan skruvas upp. Börjar med det så får vi se vad mer som behöver fixas under tiden.
Hämtning: Åkte 48mil enkel resa.
Bilen har stått i ett garage några år så det finns gott om damm!
Motorn, började med att riva bort insug, grenrör och turbo för att få bättre ordning och så jag kan tvätta av allt under.
Avslutar med en bild från den smutsiga insidan:
Fortsättning följer!