Hade samma symptom på min bruxis...Ingen värme, dock kunde värmen "hoppa igång" ibland. Felet var enkelt, "stegmotorn" till "temperaturklaffen". I fallet med Passat så finns det en "klaff" som öppnas/stängs olika mycket beroende på hur varmt/kallt man vill ha det. Jag tror som du att denna hängt sig, är enkelt att verifiera genom att läsa av felkoderna för kliman, för minns jag rätt så gör kliman en "funktionskontroll" varje gång bilen startar...Jag hade i vart felkod på "Temperaturklappe". Felet var att elmotorn som styr klaffen hade "skakat loss" från elkontakterna INNE i ställenheten. Själva ställenheten var kinkig att byta då den sitter mycket trångt, men det går med rätt verktyg (liten vinkelmejsel i fallet med Passat). Innan jag gav mig på att byta ställmotorn så gjorde jag en fullösning, dvs monterade en liten stång på klaffens "vridaxel" som fick hänga ut på passagerarsidan så jag kunde reglera värmen hjälpligt:).
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure