Tjenare!Nu är bygget/projektet igång för full fart, har mekat varje dag dom senaste 3 helgerna så har kommit en bit åtminstone.
Tråget avtaget, oljan såg fin ut inga direkt partiklar av plast eller metall, dock gammal. rengjorde så gott det gick.
Kom till stadiet då jag skulle ha av denna jäkla bulten, försökte först med mutterknack men inget hände, värme och höll på men inget hände.... försökte hitta en lösning en hel dag...
Blev att tillverka ett mothåll av ett vinkeljärn, borrade bara hål i ena änden och skruva i bultar i hubben. Tyvärr höll det inte, för klent så fick ta ett ännu större vinkeljärn. Tack och lov höll det, krävdes 1.5m mothåll och lika långt rör för att få loss bult jäveln. Hittade senare att den skall sitta med hela 425nm så inte konstigt den satt.
Bröstkåpa avtagen, kontrollerade alla glidskenor till kamkedja och allt såg väldigt fint ut tack och lov. kontrollerade kedjan till oljepump och tyckte först den va lite lös men efter vidare forskning sägs det att dom ska ha ett max spel på 12mm och min låg definitivt under.
M60 kåpan monterad med nya packningar, smeta ut lite blå flytande packning där jag såg det hade läckt sen innan och hoppas på att det hjälper, orkar verkligen inte byta alla packningar.... Plus det blir rätt så dyrt i längden, så det får duga för nu. Ny packbox på veven. märkte också att m60 kåpan är tunnare än m62ans så den kommer längre in, vilket gör att bultarna bottnar vilket jag upptäckte för sent.....
Bröt tyvärr av ena bulten men hoppas att det inte läcker... ville ej ta av bröstkåpan igen för att kanske ha en chans att rädda och få ut bulten som är avbruten... resten av alla bultar satte jag på extra brickor för att bultarna ej skulle bottna.
Hämtade även Txr stora styrvinkelkit till ett bra pris idag, vilket jag är riktigt exalterad över. Ska bli riktigt kul att få en sådan uppgradering i framvagnen. Skall prova att regga/bessa med kitet på går det så går de, vet ej om folk lyckats innan, skall även byta till V70n Turbo bromsar så blir större ok och skivor så hoppas det går att regga med också. Behövs bara slipas ner och blåsa på lite färg så ser dom som nya ut sen!
Det var nog allt för denna uppdateringen, Ha de gött så länge!