3097
Sök

Kadett C, Med V8 för bankörning.

En idé för många gånger med sig att saker behöver byggas om. Men sällan ser man helheten vid första anblick.. Vem kunde tro att ett enkelt motorbyte skulle dra med sig så fruktansvärt många fler saker för att ens vara... Visa mer

Hobbymekaniker
42 866 Visningar
Uppdaterades senast 19 oktober 2023
558 Inlägg
18 oktober 2023
#81
fränt att den ä klar va det mycke jobb att få igenom den & å kör duglig


Hobbymekaniker
470 Inlägg
19 oktober 2023
Trådstartare
#82
Mycke jobb är väl en definitionsfråga. Bygger man rätt från början är de ju inga problem, har man byggt fel/för klent så får man jobba om en hel del inför sfro.

Jag hade inga bekymmer där annat än ljudprovet som var touch and go. Då trodde ändå SFRO besiktningsmannen att de skulle vara lugnt!

Regbes inga konstigheter heller.

Det som krävdes i detta fall för att komma den vägen dock är motorfästen, växellåds balk. Kortad kardan, höjd kardantunnel, fyrlänkfästen och ny bakaxel, bromsoks adapters fram å bak samt förstärkt framvagn. Sen har jag tagit det liiite längre med coilovers även fram, gjort om bakaxeln (volvo) till 4x100, byggt dit en krängare bak m.m.

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/

558 Inlägg
19 oktober 2023
#83
ok ja man ska kolla va som ska göras innan man börje bygge om de ä inte kul att göre om allt,


Hobbymekaniker
470 Inlägg
19 oktober 2023
Trådstartare
#84
Vad som behöver göras är en sak, att inte göra det för klent en annan.

Men det är ju därför sfro finns också, för att se till att det byggs ordentligt smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/


Sök