3123
Sök

Volvo amazon med bmw drivlina (V8 och lite turbos)

Bygge av av en busbil (på en budget)

116 467 Visningar
Uppdaterades senast 22 januari
Ruter Knekt
720 Inlägg
345 Inlägg
22 januari
#282
En tanke jag fick, försökte quota in din bild men fick inte det, ligger inte i mitt album eller något sånt..  🙂

Hur som helst, tanken jag har är dina tryckrör från dina turbos. Jag såg att du har fästöron på rören i framkant av motorn.

Är dessa fast monterade eller finns det rörelsemån i dem? På mitt egna turbobygge fick jag till mig att grenrören kommer att växa/krympa med värme och då på så sätt vrida/röra sig och skapa spänningar osv.

Om dina fästöron är stumt monterade, och med informationen jag fick till mig, så tänker jag att det kanske finns en risk att de kommer att gå av till slut, om de inte är någon gummibussning eller något annat som gör att det kan röra sig lite. Hur mycket rörelse kan jag ju tyvärr inte svara på 🙂

Timmy
Senast redigerat av _Shadow_ (22 januari )

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)

335 Inlägg
22 januari
Trådstartare
#283
_Shadow_ skrev:
En tanke jag fick, försökte quota in din bild men fick inte det, ligger inte i mitt album eller något sånt..  🙂

Hur som helst, tanken jag har är dina tryckrör från dina turbos. Jag såg att du har fästöron på rören i framkant av motorn.

Är dessa fast monterade eller finns det rörelsemån i dem? På mitt egna turbobygge fick jag till mig att grenrören kommer att växa/krympa med värme och då på så sätt vrida/röra sig och skapa spänningar osv.

Om dina fästöron är stumt monterade, och med informationen jag fick till mig, så tänker jag att det kanske finns en risk att de kommer att gå av till slut, om de inte är någon gummibussning eller något annat som gör att det kan röra sig lite. Hur mycket rörelse kan jag ju tyvärr inte svara på 🙂

Timmy

Nja, det är ju såklart en möjlighet, anledning varför de är stumma just nu är för att med sådana långa rör så blir det en herre-jösses hävstång annars. Motorn rör ju sig, och turbosarna med den, intercoolern gör det inte, dvs den kraft från silikon-kopplingarna har på tryckrören när motorn rör sig måste tas upp av nått som sitter närmare. Därav mina fäst-öron.

Visst dem kommer ju att växa, men det kommer ju motorn göra med. Det smartaste kanske skulle varit nån klämma som sitter fast i motorn och som går runt hela tryckröret med gummi imellan. Kommer nog vänta och se först dock om det blir ett problem eller ej👍 men tack för tipset, hade inte tänkt på det innan👍


Sök