Konvertera Lexus LS400 till Manuell

Sorryimsober
25 januari · 2 Inlägg

Hej! Jag skulle gärna vilja konvertera min LS400 till manuell låda. Vet någon hur mycket detta hade kostat? Funderar att göra det på en verkstad.

Jesper328
25 januari · 2 402 Inlägg

Skulle gissa runt 50 beroende på hur billigt du får tag i delar.

Up the RA
Sorryimsober
25 januari · 2 Inlägg

Shit, men helt ärligt så var det vad jag förväntade mig. Aja får man brösta att göra konverteringen själv! smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 januari · 14 079 Inlägg

Sorryimsober skrev:
Shit, men helt ärligt så var det vad jag förväntade mig. Aja får man brösta att göra konverteringen själv! smile

Brösta?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Utmarks-Loke
25 januari · 5 885 Inlägg

Steg ett är att reda ut vad för växellåda som passar. Lexus LS400 fanns ju enbart med automat så man får försöka reda ut om samma motor, eller en snarlik, satt i någon annan modell där det fanns manuell. Men jag tror det kommer bli riktigt svårt att få tag på något. Sedan skall pedalstället byggas om och då bilen aldrig funnits med kopplingspedal blir det ingen bolt on. Samma med spakställ, hur mycket måste kardantunneln byggas om?

Att konvertera en bil till manuell är genomförbart på en modell som även fanns som manuell från fabrik, så man lätt kan flytta över begagnade grejer. Skall man bygga ihop grejer från scratch blir det betydligt svårare, och skall man ha ett företag att göra det för 800kr+moms i timmen blir det snabbt vansinnigt dyrt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang