Jesper328 skrev:
Growe skrev:
Jesper328 skrev:
Coolt!
Kan bli aningen nära med turbon, och jag föreslår isåfall en ”turbomössa” och sedan att höja upp bakre fästena för huven.
Dels får du lite mera utrymme mellan turbo och huv, och dels så får du ut varmluft från motorrummet.
ja att avskärma avgashuset i det där läget lär ju bli ett måste.. tanke på att spolarna verkligen sitter i farozonen.. dom börjar smälta och skapa problem rätt snabbt..
inget fan av att ha något varmt sitta längst upp i motorutrymmet.. men samdigt är det ju jäkligt trångt på dom där bilarna..
så förstår varför men det skapar så otroligt mycket problem att tänka på..
jag skulle värme isolera alla kablar till spolarna och sen åtminstånde keramik behandla avgashus och främre rör och sen isolera det med avgasbandage och turbomössa..
för det kommer bli problem förr eller senare. garanterat vid sämsta tänkbara tillfälle
Japp, nu när du säger det så är kablaget där lite väl nära turbon.
Så lite isolering som du säger, och eventuellt ett s.k. ”Bonnet vent” utskuret ur huven för att få lite flöde förbi avgassidan.
Är man duktig på Tetris så kan man packa in en hyfsad turbo lågt på en sån maskin.
Finns lite utrymme mellan block och kaross.
Blir billigt med då man kan använda sig av originalgrenrör och bara svetsa ihop ett Y-rör med turbofläns.
tycker alltid det ser så förbannat trångt ut.. en annan som åkt myckte rödblocks volvo tycker iof det alltid ser trångt ut.. för där det verkligen öppet..
Kör fort så hinner inget hända...