iFerz
21 mars
· 280 Inlägg
h3nrys skrev:
iFerz skrev:
h3nrys skrev:
Aha smart med huven. De ska jag absolut kolla på! Kan tänka mig att de kan se ballt ut också!
Jag rev bort den adapterplattan jag byggt. Fler dagars jobb o så är jag tillbaka på 0..
Har beställt turbomössa samt bandage, har de hemma
Keramikbehabdling lät dyrt?!
Funderat på om man kan vända på grenröret neråt. Borde ju gå men då blir de ännu mer pilligt jobb.
Bara en bra sak att nämna om du försöker vända neråt och lindar grenröret, se till så du kan komma åt bultarna för att dra fast grenröret
Bandage bygger lite (betoning på lite) på tjockleken av rören, och beroende hur det är byggt kanske du inte kommer åt att ens kunna skruva fast det..
Borde inte vara ett jätteproblem, men skadar inte att ha i åtanke!
Tror inte de blir så dock. Känns lättare med allt uppåt
Men menar du att man ska linda grenröret innan man monterar?
De va nästan omöjligt att få på ett par muttrar som de va redan
Grenrörslinda/bandage vill du linda utanför bilen så det kan säkerställa att det dras åt tight och sitter, annars gör det inte riktigt någon nytta!
Det brukar bli förbannat jäkla tight med det på, så kan vara värt att ha i åtanke
Du kan säkerligen testa att linda när det sitter på, men kan vara ännu jävligare då det måste dras ganska hårt så det verkligen bondas mot ytan. Går ju att kika om du kan få tag på några restbitar och testa på något överblivet rör, det ska ju blötas och dras riktigt tight och låsas fast med stål-buntband!
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på
min Nissan Skyline R33 GTST!