Diagnosering

3llitow
14 maj · 1 Inlägg

Tjo jag har ett nakamichi pa-2004 slutsteg som ja fick med i en bil ja Köpte. O tänkte koppla in den men får bara ch1 och ch2 kanalen att funka, altsp kanal ett och 2 men 3an och 4an får jag inget liv på. Vad kan det beror på och hur kan man diognosera det och fixa. Ha öppnat upp det lite lätt och så mycket jag kan de så är inget brän. Testade även att mäta med massa olika inställningar på multimetern och de ike fungerande kanalerna visade betydligt mycket högre värden en de fungerande. Teste spelade den innan ja köpte bilen o då spelade både kanalerna men han ville ha kablarna eller nåt så han tog de men lämna stegt. Jag har inte en aning vad sådant här slutsteg är värt men det käns som att den är rätt fyr när man kolla på internet och hur gigantis den e. Den ger ut 400 wrms när man brygga 2 kanaler o kör han på 4 ohm så det är altås ett 800 wrms steg. Det svider lite i mig att de int funka behövde ba de extra 400 för o få fart i grejerna. Sökte lite oå google o hittade några som såldes för mellan 2-5 tusen men vet inte när i tiden detta va.
Någon som har en aning va problemet kan va eller om de är nån här i Tingsryds trakterna som kan ta en tit på han?[img][/img]

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang