3386
Sök

Beslag av polisen - vad händer sen?

36 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#1
Så för ett tag sen så rök kortet då jag blev lasrad på en väg där det gick lite snabbt med a-traktorn. Man har lärt sig av läxan och det är väl inget mer med det. Gjort är gjort.

värt att nämna är att detta var på en väg med mestadels ingen trafik

Iallafall, trallan blev beslagtagen. Tog bara 3 arbetsdagar och sen så var den klar i beslaget och den kunde hämtas ut. På pappret vi fick hem så står det bara ”B behörighet krävs”.

Vi ringer och frågar polisen som har hand om beslaget och han säger att vi får köra hem bilen oavsett hastighet då vi får med oss papper att den liksom får transporteras.

Men

Polisen nämner inget om den är förlagd med körförbud, om den behöver regbes, ingenting. Har även ringt transportstyrelsen och de säger att det bara är att ställa på bilen och så är det bara att tuta o köra med den igen.

Mer information om vad de har kommit fram till med bilen ska jag tydligen få på något förhör. Men fortfarande ingenting på bilen innan dess?

Betyder det att jag i stort sätt skulle kunna sälja bilen, och sen visar det sig att polisen får för sig något på förhöret och sen blir det ett jäkla rajtantajtan? Eller kommer jag undan en massa besiktningar?

För mig är det nästan skitsamma. Men underlättar en del för den ska avryttas så fort den kommer hem. Men om det är någon annan här som har haft en liknande situation med beslag får ni gärna meddela när ni fick reda på att bilen behöver besiktas om och så vidare :)

//
Hugge

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 174 Inlägg
2 juni
#2
Hugan skrev:
Så för ett tag sen så rök kortet då jag blev lasrad på en väg där det gick lite snabbt med a-traktorn. Man har lärt sig av läxan och det är väl inget mer med det. Gjort är gjort.

värt att nämna är att detta var på en väg med mestadels ingen trafik

Iallafall, trallan blev beslagtagen. Tog bara 3 arbetsdagar och sen så var den klar i beslaget och den kunde hämtas ut. På pappret vi fick hem så står det bara ”B behörighet krävs”.

Vi ringer och frågar polisen som har hand om beslaget och han säger att vi får köra hem bilen oavsett hastighet då vi får med oss papper att den liksom får transporteras.

Men

Polisen nämner inget om den är förlagd med körförbud, om den behöver regbes, ingenting. Har även ringt transportstyrelsen och de säger att det bara är att ställa på bilen och så är det bara att tuta o köra med den igen.

Mer information om vad de har kommit fram till med bilen ska jag tydligen få på något förhör. Men fortfarande ingenting på bilen innan dess?

Betyder det att jag i stort sätt skulle kunna sälja bilen, och sen visar det sig att polisen får för sig något på förhöret och sen blir det ett jäkla rajtantajtan? Eller kommer jag undan en massa besiktningar?

För mig är det nästan skitsamma. Men underlättar en del för den ska avryttas så fort den kommer hem. Men om det är någon annan här som har haft en liknande situation med beslag får ni gärna meddela när ni fick reda på att bilen behöver besiktas om och så vidare smile

//
Hugge
Står det ”B behörighet krävs” så är A-traktorn manipulerad att gå fortare och räknas som personbil och jag gissar på att det blir olovlig körning för dig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 030 Inlägg
2 juni
#3
De har väl bara undersökt bilen för att få bevis och inte gjort mer än det. Återställ så den är A-traktor igen och sälj, helst långt bort eftersom polisen kommer känna igen den så du vill inte sälja till någon kompis

Fri fart för ett fritt folk!
13 992 Inlägg
2 juni
#4
dom sätter reggbes på bilen när dom gjort kollen..

eftersom den inte längre uppfyller kravet som a-traktor.. 
och kör inte hem den med Am körkort utan det är bilkörkort som gäller..

Kör fort så hinner inget hända...

6 030 Inlägg
2 juni
#5
Growe skrev:
dom sätter reggbes på bilen när dom gjort kollen..

eftersom den inte längre uppfyller kravet som a-traktor.. 
och kör inte hem den med Am körkort utan det är bilkörkort som gäller..
Men det verkar ju som om de inte gjort det denna gång, och att regga tillbaka dom till bil är ju annars omöjligt så i såna fall skulle den ha hamnat någonstans emellan

36 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#6
Vettemannen skrev:
Hugan skrev:
Så för ett tag sen så rök kortet då jag blev lasrad på en väg där det gick lite snabbt med a-traktorn. Man har lärt sig av läxan och det är väl inget mer med det. Gjort är gjort.

värt att nämna är att detta var på en väg med mestadels ingen trafik

Iallafall, trallan blev beslagtagen. Tog bara 3 arbetsdagar och sen så var den klar i beslaget och den kunde hämtas ut. På pappret vi fick hem så står det bara ”B behörighet krävs”.

Vi ringer och frågar polisen som har hand om beslaget och han säger att vi får köra hem bilen oavsett hastighet då vi får med oss papper att den liksom får transporteras.

Men

Polisen nämner inget om den är förlagd med körförbud, om den behöver regbes, ingenting. Har även ringt transportstyrelsen och de säger att det bara är att ställa på bilen och så är det bara att tuta o köra med den igen.

Mer information om vad de har kommit fram till med bilen ska jag tydligen få på något förhör. Men fortfarande ingenting på bilen innan dess?

Betyder det att jag i stort sätt skulle kunna sälja bilen, och sen visar det sig att polisen får för sig något på förhöret och sen blir det ett jäkla rajtantajtan? Eller kommer jag undan en massa besiktningar?

För mig är det nästan skitsamma. Men underlättar en del för den ska avryttas så fort den kommer hem. Men om det är någon annan här som har haft en liknande situation med beslag får ni gärna meddela när ni fick reda på att bilen behöver besiktas om och så vidare smile

//
Hugge
Står det ”B behörighet krävs” så är A-traktorn manipulerad att gå fortare och räknas som personbil och jag gissar på att det blir olovlig körning för dig.

/Benny
Jo det behövs ju ingen raketforskning för att jag åker på olovlig körning. Än så länge så är jag bara misstänkt för brott så man får väl låta domen tala om någon månad. Intressant bara att polisman säger att man får köra hem bilen som personbil med en triangel bak… ser inte så bra ut kanske. Är en hemfärd på 13 mil med&#128077;&#127995;

36 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#7
Utmarks-Loke skrev:
De har väl bara undersökt bilen för att få bevis och inte gjort mer än det. Återställ så den är A-traktor igen och sälj, helst långt bort eftersom polisen kommer känna igen den så du vill inte sälja till någon kompis
Blev tagen 10 mil från hemmabyn så det är nog rätt lugnt smile Men det är planen - återställa och sälja.

36 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#8
Utmarks-Loke skrev:
Growe skrev:
dom sätter reggbes på bilen när dom gjort kollen..

eftersom den inte längre uppfyller kravet som a-traktor.. 
och kör inte hem den med Am körkort utan det är bilkörkort som gäller..
Men det verkar ju som om de inte gjort det denna gång, och att regga tillbaka dom till bil är ju annars omöjligt så i såna fall skulle den ha hamnat någonstans emellan
Nu har det trots allt gått en vecka och de har fortfarande inte lagt något på bilen. Har hört med andra och de säger att deras bilar har åkt på reggbes. Sen att beslaget bara hade bilen i 3 dagar gör mig väl lite mer fundersam… för det brukar vara liiiite längre och inte en j*vel vill svara på vad de har kommit fram till. Får väl reda på det imorgon under förhöret smile

Jag funderar väl på om de inte fick upp den över 30 på beslaget. Men att den kom upp snabbare på plats när jag blev tagen, därav att b-kort behövs för att hämta bilen?


Sök