3416
Sök

Pyser soppa vid tändstift när jag försöker starta bilen (b230fk) Hej finns det någon som vet vad felet är

1 Inlägg
7 juni
Trådstartare
#1
Hej, jag var ute och åkte sen så märkte jag hur bilen slutade få effekt vid gas så då kollade jag soppa och det kom det men sedan märkte jag att det stänkte bensin vid försök av start från tändstift 1 alltså närmast brandväggen, vet någon vad det kan vara för fel?

6 030 Inlägg
7 juni
#2
Är det runt själva tändstiftet det kommer ut bensin måste gängorna vara kass, där skall ju vara extremt tätt

* Voff voff *
10 449 Inlägg
7 juni
#3
Rasmuserixon skrev:
Hej, jag var ute och åkte sen så märkte jag hur bilen slutade få effekt vid gas så då kollade jag soppa och det kom det men sedan märkte jag att det stänkte bensin vid försök av start från tändstift 1 alltså närmast brandväggen, vet någon vad det kan vara för fel?
Ta gärna en bild. Det låter lite orimligt det du skriver... smile Säker på att du inte förväxlar tex en spridare med tändstiften? smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 294 Inlägg
7 juni
#4
Håller med skaran, ta en bild! Vill bara flika in att det är cylinder 4 som är närmast brandväggen på b230, cylinder 1 är den närmast kamremmen. Så du undviker missförstånd med tändföljd osv i framtiden. smile
Senast redigerat av Mew (7 juni )



Sök