V70 bi-fuel 2006 laddar ur

Racca
måndag 21:06 · 12 Inlägg

Mossan1 skrev:

Racca skrev:
Dragdosan, hur ser den ut?

Jag menar alltså dosan invid draget som du sätter i en släpvagns elkontakt i.
För att släpet ska få ljus, blinkers, mm från bilen.

Trailermodulen är den som ger ström till sagda dosa inifrån signaler från bilen om ljus, blinkers, broms, osv.

Förstår!
Har ingen dragkrok så det finns inget sådan dosa tyvärr. Inga andra idéer? 😊

Racca
Igår 16:59 · 12 Inlägg

Hej allihopa,

Jag gav idag upp. Lämnade in bilen till en Mek för felsökning. Det jag fick veta är att generatorn behövs bytas. Han tyckte också att pluskabelfrån pluspolen på batteriet fram till motorrummet satt lite dåligt(alltså skarven med en kabelsko med en mutter.

Han tyckte sig vara 100% säker på sin sak, medans jag är tveksam.

Han visade mig ett instrument som han använde sig av som var kopplat över polerna, en ”batteritestare” som visade ”fault” vid gas. Detta tyckte han var tillräckligt för att rekommendera någon att byta ut generatorn. Vad tror ni?

Mvh

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
Igår 17:33 · 17 687 Inlägg

Racca skrev:
Hej allihopa,

Jag gav idag upp. Lämnade in bilen till en Mek för felsökning. Det jag fick veta är att generatorn behövs bytas. Han tyckte också att pluskabelfrån pluspolen på batteriet fram till motorrummet satt lite dåligt(alltså skarven med en kabelsko med en mutter.

Han tyckte sig vara 100% säker på sin sak, medans jag är tveksam.

Han visade mig ett instrument som han använde sig av som var kopplat över polerna, en ”batteritestare” som visade ”fault” vid gas. Detta tyckte han var tillräckligt för att rekommendera någon att byta ut generatorn. Vad tror ni?

Mvh

Då åtgärdas kabel/anslutningar först! Billigare än ny generator... Ska du byta generator så markera den gamla med tuschsträck/repa först så inte bilen lagas och samma gen sitter kvar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang