3350
Sök

Mercury Grand Marquis - förfinande och förbättrande.

Förfinande och förbättrande av en i mångas ögon bortglömd bilmodell, med mycket kvar att ge och många mil framför sig!

Ain't no place like home...
13 606 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli
Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
30 juni
#41
Inte den snyggaste 3d-printen jag sett, men den får väl fylla sin funktion hoppas vi! I vilket material är de printade? Sittandes i bil kan på sommaren bli ganska varmt, och den allra vanligaste plast-sorten är PLA, som mjuknar redan vid 45-50C... Se upp så du fått bitar i ABS eller ASA i alla fall. Då håller det. /Printaren.


Edit: För övrigt sorgligt att du släpper Cupran?! Trivs du inte med den?
Senast redigerat av matteeee (30 juni )

/Mattias

Ain't no place like home...
4 635 Inlägg
5 juli
Trådstartare
#42
matteeee skrev:
Inte den snyggaste 3d-printen jag sett, men den får väl fylla sin funktion hoppas vi! I vilket material är de printade? Sittandes i bil kan på sommaren bli ganska varmt, och den allra vanligaste plast-sorten är PLA, som mjuknar redan vid 45-50C... Se upp så du fått bitar i ABS eller ASA i alla fall. Då håller det. /Printaren.


Edit: För övrigt sorgligt att du släpper Cupran?! Trivs du inte med den?
Dessvärre stämde inte beskrivningen för 5 öre, så de gick inte att använda öht. Men så är det när man inte kontrollmäter o kollar så saker o ting är som det ska.

Cupran får stryka på foten då den är så svinigt dyr i månadsavgift.
Den kommer saknas, för det var en ruskigt trevlig bil att köra.
Måhända kommer jag tillbaks till elbil igen i framtiden, men för nu får det bli bensin, kanske blir diesel eller hybrid till hösten.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

2 258 Inlägg
5 juli
#43
Spännande kablage... tur att det inte blev värre ändå ja. tongue Måste också säga att du får till en massa ruskigt trevliga bilder på den!


Ain't no place like home...
4 635 Inlägg
9 juli
Trådstartare
#44
Mew skrev:
Spännande kablage... tur att det inte blev värre ändå ja. tongue Måste också säga att du får till en massa ruskigt trevliga bilder på den!
Ja, det blev spänning på hög nivå så att säga.
Jag e glad att jag hittade felet innan det blev värre!

Tack!

Jag e själv hyfsat imponerad av hur pass bra bilder man kan ta med en sketen mobiltelefon i dagens läge ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget


Sök