2765
Sök

Lmm på volvo 940 turbo

7 Inlägg
måndag 17:16
Trådstartare
#1
Tja! Ja undrar varför min lmm (luftmassmätare) går sönder helatiden? Kan det vara kvaliten? Eller finns det en lmm som klarar mer luft flöde så inte trådarna går av till volvo?

Forummoderator
26 299 Inlägg
måndag 18:23
#2
Vad kör du med för luftfilter?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 243 Inlägg
tisdag 15:27
#3
Kör du med öppet filter och inte har satt fast lmm riktigt? Stötar och vibrationer dödar en lmm snabbt.


7 Inlägg
Igår 22:09
Trådstartare
#4
Mack skrev:
Vad kör du med för luftfilter?
Jag har biltemas blåa filter, tror det är öppet

7 Inlägg
Igår 22:10
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Kör du med öppet filter och inte har satt fast lmm riktigt? Stötar och vibrationer dödar en lmm snabbt.
Jag kör med biltemas blå sportfilter, tror det är det öppna

2 347 Inlägg
för 21 timmar sedan
#6
Och där har du då svaret. Man måste sätta fast luftröret ordentligt om man monterar sånt där, annars kommer LMM gå sönder på löpande band - vilket du märkt wink


7 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
#7
Lucif3r skrev:
Och där har du då svaret. Man måste sätta fast luftröret ordentligt om man monterar sånt där, annars kommer LMM gå sönder på löpande band - vilket du märkt wink
Alltså sätta fast insuget från turbon så den inte vibrerar å rör sig?

* Voff voff *
10 449 Inlägg
för 8 timmar sedan
#8
Keofkfnrnn skrev:
Lucif3r skrev:
Och där har du då svaret. Man måste sätta fast luftröret ordentligt om man monterar sånt där, annars kommer LMM gå sönder på löpande band - vilket du märkt wink
Alltså sätta fast insuget från turbon så den inte vibrerar å rör sig?
Exakt, för då kommer du bara förstöra din LMM med oljan från filtret och slipper förstöra den av vibrationerna. Så halvvägs i mål så att säga. Nästa steg är sedan att byta tillbaka till original luftburk så du slipper få in all varmluft och kan få ut den effekt motorn faktiskt har.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök