3045
Sök

Multirem, längd?

6 Inlägg
onsdag 22:21
Trådstartare
#1
Tjena!

Det är så att jag måste byta multirem på Volvon, en S40n 2004 T5. Vad jag har märkt så finns det olika längder på multiremmen, finns det något sätt att ta reda på vilket längd man ska ha?
Har inte tillgång till något garage eller dyligt, har inte en susning om hur man mäter sånt heller. Tips mottages hjärtligt.

Mvh Johan

1 656 Inlägg
Igår 00:01
#2
Hmm, du borde kunna få det på Reg.nr, men det finns ibland olika alternativ. En variant e´att ta bort remmen o mäta. Ett annat e´att beställa från nån som kollar det hela via CH-nummer o skickar rätt rem. Dvs. din lokala bilhandlare- typ Bilextra,ad, eller så testar du Trodo.
Där väljer du att de ska kolla delen o har du inte bråttom så görs detta gratis. En jävla skillnad i pris mot lokala handlare. Eller så chansar du o tar nåt skit från autodoc, som ingen jävel vet om det passar. - Lycka till/mvh/husse

Fri fart för ett fritt folk!
13 991 Inlägg
för 17 timmar sedan
#3
husseman skrev:
Hmm, du borde kunna få det på Reg.nr, men det finns ibland olika alternativ. En variant e´att ta bort remmen o mäta. Ett annat e´att beställa från nån som kollar det hela via CH-nummer o skickar rätt rem. Dvs. din lokala bilhandlare- typ Bilextra,ad, eller så testar du Trodo.
Där väljer du att de ska kolla delen o har du inte bråttom så görs detta gratis. En jävla skillnad i pris mot lokala handlare. Eller så chansar du o tar nåt skit från autodoc, som ingen jävel vet om det passar. - Lycka till/mvh/husse
Tycker man. Ska vara väldigt försiktig när det gäller regnummer på vissa märken kan det fungera men sällan.       Mest troligen. Handlar det om bilen tex har ac eller inte

Jag brukar kolla Autoexperten. Och dom chansar lika ofta med delar som autodoc.  Försök beställa bromsar till en vag bil där får du upp 3-4olika alternativ. Olika storlekar dom vet inte ens om det är trummor eller skivor    så man ska vara försiktig med att beställa online när man inte vet exakt vad man ska ha oavsätt var ifrån man beställer

Kör fort så hinner inget hända...

449 Inlägg
för 15 timmar sedan
#4
beställer du hos typ autodoc o får fel kan du få ett helvete o byta grejen
flera gångar har jag varit ute för att dom vägrar ta tillbaka grejen


Sök