3996
Sök

Vad tror vi om marknaden för begagnade sportbilar?

117 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej,

Priset på begagnade sportbilar har sedan tidigt 2022 blåst upp. Exempelvis går en bas Porsche Cayman med 4000 mil på mätaren för 599000, när den 2022 gick för 510k med 2000 mil på mätaren. Samma mönster går att se hos flera bilar.

Kommer "normala" priser komma tillbaka igen, eller är detta det nya normala?

Extra fråga: Brukar det vara stora skillnader i pris om man köper sportbil i december, alternativt i mars? Någon med insyn?

(Förstår självfallet att ingen har svaret, mer nyfiken på en diskussion.)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 200 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
Vansterfilen skrev:
Hej,

Priset på begagnade sportbilar har sedan tidigt 2022 blåst upp. Exempelvis går en bas Porsche Cayman med 4000 mil på mätaren för 599000, när den 2022 gick för 510k med 2000 mil på mätaren. Samma mönster går att se hos flera bilar.

Kommer "normala" priser komma tillbaka igen, eller är detta det nya normala?

Extra fråga: Brukar det vara stora skillnader i pris om man köper sportbil i december, alternativt i mars? Någon med insyn?

(Förstår självfallet att ingen har svaret, mer nyfiken på en diskussion.)

Det beror väl lite hur du tänker köra med den. Ska du köra året runt så spelar det nog inte någon roll när på året du köper den. När det gäller sommarbilar så vill man nog inte köra hem dom i snö och salt på sommardäck. Eftersom det inte finns dubbdäckstvång på veteranbilar över 30 år så är det nog väldigt få som har dubbdäck till sina bilar (jag har inte det) när man oftast avser att köra dom på sommaren.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

961 Inlägg
för 1 timme sedan
#3
Säsongsbilar är ofta billigare när säsongen är slut
Köpa en cab på hösten är billigare än i maj

6 040 Inlägg
för 35 minuter sedan
#4
Priserna kommer aldrig sjunka igen. Tvärtom kommer priserna på begagnade sportbilar med bensinmotor stiga enormt i takt med att det bara finns hybrider och elbilar att köpa


Sök