3008
Sök

Kan inte höja laddtrycket mer på Volvo 940

3 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
#1
Tjena! Jag har en Volvo 940 -96 med b230Ftt. Tidigare så laddade den 0,8 men nu har den gått ner och laddar 0,5. Det sitter en pysventil från kl racing. Oavsett hur mycket man skruvar på ventilen så går inte laddtrycket upp, man kan skruva ner det. Någon som har en tanke om vad problemet är och gärna har en lösning?

Fri fart för ett fritt folk!
14 068 Inlägg
för 17 timmar sedan
#2
är det ett 13c så är det ju meningslöst att köra med 0.8  men nu var iof inte frågan den.. 

skulle gissa på att membranet i avlastningsventilen gått sönder.

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
för 16 timmar sedan
Trådstartare
#3
Growe skrev:
är det ett 13c så är det ju meningslöst att köra med 0.8  men nu var iof inte frågan den.. 

skulle gissa på att membranet i avlastningsventilen gått sönder.

Okej jag ska kolla det.

Varför skulle det vara meningslöst att köra med 0.8 om man har 13c?

2 381 Inlägg
för 15 timmar sedan
#4
Helt meningslöst är det väl inte, men den fläktar typ bara lite varmluft. Är motorn i övrigt orginal finns det bättre saker att fokusera på, kamaxel t ex. Orginalpinnen är ju allt annat än upphetsande.


Fri fart för ett fritt folk!
14 068 Inlägg
för 14 timmar sedan
#5
Lucif3r skrev:
Helt meningslöst är det väl inte, men den fläktar typ bara lite varmluft. Är motorn i övrigt orginal finns det bättre saker att fokusera på, kamaxel t ex. Orginalpinnen är ju allt annat än upphetsande.

turbon ger bara varmluft..  turbon är stor som en snusdosa så att den är för liten är ju ganska tydligt smile

Kör fort så hinner inget hända...

8 244 Inlägg
för 8 timmar sedan
#6
Trött fjäder i wastegateklockan är en tanke.


3 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Trött fjäder i wastegateklockan är en tanke.

Marlboroman skrev:
Trött fjäder i wastegateklockan är en tanke.

Kan man känna på fjädern på något sätt så man ser om den är trött eller ska man bara få tag på en ny och byta?


Sök