3229
Sök

B230FK Problem

4 Inlägg
onsdag 18:50
Trådstartare
Tjena, min 744 med en FK motor går inte som den ska.

Är rätt ny på trimm och liknande men vill lära mig

Har precis bytt till en t3/t4 turbo. Nu efter uppgraderingen så dricker den bensin som fan och luktar riktigit mycket bensin när den blir varm. Har en ställbar btr och chipade boxar. Laddar 1 bar men laddar väldigt sent med små tryckrör och inga luft läckage.

Mvh Max

556 Inlägg
onsdag 21:00
Vilka spridare kör du med?

4 Inlägg
Igår 06:08
Trådstartare
Jeebz skrev:
Vilka spridare kör du med?

Original gröna spridare
Senast redigerat av Mackan0207 (Igår 06:09)

8 245 Inlägg
Igår 10:25
Vad har du bränsletrycket inställt på?

556 Inlägg
för 18 timmar sedan
Om du har original med turkos topp så är dom låg ohm då behövs spridarmotstånd annars bränner man bränsleboxen. Många brukar missa att sätta dit det när dom stoppar ner FK motorer i 740. Vill man inte köra med spridarmotstånd så får man köra Saabs röda spridare som är hög ohm istället. Fast har du bränt bränsleboxen borde inte bilen gå alls utan bara dränka motorn i soppa
Senast redigerat av Jeebz (för 18 timmar sedan)

4 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jeebz skrev:
Om du har original med turkos topp så är dom låg ohm då behövs spridarmotstånd annars bränner man bränsleboxen. Många brukar missa att sätta dit det när dom stoppar ner FK motorer i 740. Vill man inte köra med spridarmotstånd så får man köra Saabs röda spridare som är hög ohm istället. Fast har du bränt bränsleboxen borde inte bilen gå alls utan bara dränka motorn i soppa

Där sitter motstånd på vänster framskärm

4 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Vad har du bränsletrycket inställt på?

Vet inte. Har ingen manometer jag kan se det på. Är inne på att byta den till någon med manometer

Sök