3271
Sök

945 m90 slirar på ny koppling och misständer

13 Inlägg
16 november
Trådstartare
#1
Tjena! Bytte koppling på min 945 1997 med B230fk o m90 för den gamla slirade på 3an och uppåt,
Allt verkade funka o kändes bra bara att pedalen verkade mjuk, körda ca 3 mil o testade sedan att gasa fullt o då slirade kopplingen, varvtalet stack iväg iaf o när jag släppte gick det ner ca 1000rpm,
Tryckplatta rengjord med brakeclean lamell på rätt håll och nytt urtrampningslager, kopplingen i fråga är kl racings budget alltså inte sachs och bilen i sig är original laddar 0,5

Och nu misständer även bilen på 3k varv och fullgas kan det bero på fel rotor eller att vevaxelgivare är lite ledsen?

Vad kan göra att det slirar?

1 120 Inlägg
16 november
#2
Bytte du bara lamellen eller bytte du tryckplattan med?


13 Inlägg
16 november
Trådstartare
#3
Steff240 skrev:
Bytte du bara lamellen eller bytte du tryckplattan med?

Bytte lamell tryckplatta samt urtrampningslager och putsade till svänghjulet med smärgel

13 Inlägg
16 november
Trådstartare
#4
Löste det, det va kolet i fördelarlocket som hade fastnat så blir o köpa nytt, och kopplingen måste vart fett från axeln när jag fettade in den.

13 Inlägg
lördag 12:58
Trådstartare
#5
Nu är problemet med misständningar tillbaks efter att jag bytte Fördelarlock rotor och vevaxelgivare samt stift, tänkte då direkt att jag sätter dit gamla rotorn igen men även då så gick den likadant, stiften är då ngk bpr6es (0.9? i spel tror jag, vad bör jag kolla?

3 207 Inlägg
lördag 15:44
#6
Det är inte tändkablarna som var felet egentligen? Om det slutade tillfälligt när du rörde om bland dom för kolet i locket, och nu är tillbaka igen.

13 Inlägg
lördag 15:54
Trådstartare
#7
Mossan1 skrev:
Det är inte tändkablarna som var felet egentligen? Om det slutade tillfälligt när du rörde om bland dom för kolet i locket, och nu är tillbaka igen.

Jo, jag bytte mellan tändspolen och Fördelarlock och nu går den felfritt, Tack!


Sök