3975
Sök

Fick bort ett felmedelande, ett nytt dök upp

67 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej igen
för ett tag sen så skrev jag om att jag hade fått ett felmeddelande på min insignia 2018 2.0 turbo diesel. Felet jag fick då var P22A7, Nox sensor Bank 1 Sensor 2. beställde en sån original, bytte idag och efter en stund körning dök det upp nytt meddelande , denna gång U029E Lost communication with Nox sensor B. Jag vet inget om dessa sensorer, men efter jag pratat med min mekaniker på telefon så säger han att det finns en till sensor längre bak i bilen (vid bakaxeln) och det är den som verkar spöka denna gång. Min fråga är ifall dessa brukar gå sönder i par och är det samma typ av sensor eller helt annan typ/modell? för när jag säker så ser dom i princip lika dana ut, dvs 6 pin och en liten enhet med sladd. vill inte beställa fel och slösa tid på det. nå¨t enkelt sätt man kan hitta rätt ? tackar på förhand

1 034 Inlägg
för 3 timmar sedan
nela04 skrev:
Hej igen
för ett tag sen så skrev jag om att jag hade fått ett felmeddelande på min insignia 2018 2.0 turbo diesel. Felet jag fick då var P22A7, Nox sensor Bank 1 Sensor 2. beställde en sån original, bytte idag och efter en stund körning dök det upp nytt meddelande , denna gång U029E Lost communication with Nox sensor B. Jag vet inget om dessa sensorer, men efter jag pratat med min mekaniker på telefon så säger han att det finns en till sensor längre bak i bilen (vid bakaxeln) och det är den som verkar spöka denna gång. Min fråga är ifall dessa brukar gå sönder i par och är det samma typ av sensor eller helt annan typ/modell? för när jag säker så ser dom i princip lika dana ut, dvs 6 pin och en liten enhet med sladd. vill inte beställa fel och slösa tid på det. nå¨t enkelt sätt man kan hitta rätt ? tackar på förhand

Kunde inte din mekaniker svara på dessa frågorna?

VAG har världens bästa bilar.

Diagnostekniker
2 865 Inlägg
för 2 timmar sedan
Bank 1 sensor 2 är detsamma som sensor B.
Bör vara iallafall, dvs den bakre.

Har du kodat in den?
Senast redigerat av Jesper328 (för 2 timmar sedan)

Up the RA

67 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Bank 1 sensor 2 är detsamma som sensor B.
Bör vara iallafall, dvs den bakre.

Har du kodat in den?

han har kodat in den nya, men han säger att det finns även en längre bak. ringde han efter att jag redan åkt hem och det han sa är att båda kan ha varit kassa men att nu när den som ligger fram är bytt så är den bakre kvar nu som spökar. brukar dessa vara samma artiklar eller skiljer dom sig åt ?

Sök