3522
Sök

Köpråd: Så problemfri bil som möjligt

33 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Toyotas hybrider är bra och mycket driftsäkra.
Knallar och går, batterierna håller generellt länge.
Går på el upp till 40-50km/h beroende på hur mycket man gasar.
Förbränningsmotorerna går på Miller-cykel och är ganska snåla, men framförallt driftsäkra.

Nackdelen med Toyota är att det är dyrt att serva dem på märkesverkstaden, men å andra sidan så får man relax-garantin upp till 10 år när man servar hos dem.

Relaxgarantin är ju ett stort plus. 10 år eller 20 000 mil får ju anses väldigt generöst. Men tillverkar man kvalité så smile

Jag reagerade lite på 11 000 mil på Yarisen men å andra sidan kanske det inte är så mkt på en Toyota?

Från Finland
369 Inlägg
för 3 timmar sedan
jaka54 skrev:
Det är som vanligt
Toyota eller Honda.
Om man inte vill eller har möjlighet att mecka själv!

Fast man ska se upp med moderna Honda, dom har börjat använda s.k. "wet belts" i vissa motorer. Skamligt att Honda sänkt sig till det personligen. Vet inte om Toyota gjort det men är redo att bli besviken.

Professionell nybilshatare

33 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
DennisCA skrev:
jaka54 skrev:
Det är som vanligt
Toyota eller Honda.
Om man inte vill eller har möjlighet att mecka själv!

Fast man ska se upp med moderna Honda, dom har börjat använda s.k. "wet belts" i vissa motorer. Skamligt att Honda sänkt sig till det personligen. Vet inte om Toyota gjort det men är redo att bli besviken.

Intressant. Man lär sig aldrig något nytt.

Vad jag googlat mig till så har Toyota inte börjat med det så tummen upp där, antar jag!

Just nu är hetaste kandidaten Toyota Yaris. Det är möjligen miltalen som är lite höga på runt 10-12 000 på de jag tittat på men det är kanske inte så värst mkt för en välservad Toyota.

Fri fart för ett fritt folk!
14 387 Inlägg
för 1 timme sedan
en liten skitbil är alltid bättre än en stor vräkig bil..    allt är sämre på dom stora bilarna utom utrymmet.. allt är svindyrt så en aygo c1 eller 107 är väll en av dom bästa om man inte bryr sig om komfort.. för den suger enligt mig även en 10år äldre seat arosa är bättre men det är ju bara komfort och ljudnivå    annars är dom som alla små skitbilar stabila.. 
billiga däck billigare delar drar mindre bränsle.   billigare att byta olja för mängden är mindre osv.. så bara bra grejer..  jag personligen tycker folk är idioter som sitter själva i sina v90 och tycker dom är smarta smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök