3770
Sök

Köpråd: Bil till nyblivna föräldrar

2 Inlägg
Igår 15:42
Trådstartare
Hej Garaget!

Fick nyligen beskedet att vi ska få tvillingar och behöver därför tänka om i val av bil.

Jag är 185cm och är orolig för benutrymmet i och med att en av barnstolarna kommer vara bakom förarsätet. Någon som har tips på bil som är rymlig i avståndet mellan förarsätet och och baksätet? Tänker också att vi kommer behöva ha ett stort lastutrymme för att få plats med dubbelbarnvagn etc.

Prislapp på cirkus 150k

Tacksam för alla tips och råd! smile

4 214 Inlägg
Igår 16:40
Skoda Superb.

Riktigt bra stort baksäte, bra bagage och combi.

Tyvärr VW kvalitet men köper ni en diesel och hyfsat bra omhändertagen, gärna manuell så blir det förhoppningsvis inte så farligt.

Jag vet ingen annan bil i den prisklassen som erbjuder såpass mycket utrymme.

Dom är dessutom ganska snåla och bekväma att åka i smile

Jag är 180 cm lång, satt bakom föraren som är 185 cm lång till fjällen förra vintern utan några klagomål direkt:)

2 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej Zemet, tack för svar. Var och kikade på en Superb idag hos en bilhandlare och den hade väldigt gott om plats, skön att köra och stort bagage.

Tack för tipset smile

Forummoderator
18 183 Inlägg
för 2 timmar sedan
Ska det vara stort i kupé så är ju Superb val nummer 1. Som zemet säger så är det diesel som gäller om det ska gå och får en hyfsad maskin. Sen är väl -aut- DSG DQ250 rätt ok den med. Den ska vara servad varje år!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök