19 mars 2011
Trådstartare
Har klurat lite mer på detta de senaste dagarna. Soppapumpen har ett lock man kan skruva av för att komma åt att ta bort skräp och sånt. Jag var där och kollade läget i onsdags (typ), och sen när jag skulle starta bilen var det ett jävla malande på startmotorn innan den hoppade igång - värre än normalt!. Var nere igår kväll efter jobbet och lyfte på locket igen för att kolla hur packningen såg ut, och det var ju ingen vacker syn... är rätt säker på att den inte var lufttät, och om luften kan ta sig ut där det ska vara tätt så kan väl soppan rinna tillbaka ner i pumpen. Det här är inte min hemmaplan så nu gissar jag bara, men enligt fysikens lagar och regler borde det kunna stämma. Dessutom blev det ju sämre när jag varit där och rivit, vilket indikerar att det påverkar.
Nåväl, efter en timme i soffan med pizza, rödvin och en Deep Purple-dvd från 1993 (sista återföreningen av mkII, Blackmore var helt dum i huvet hela konserten och slängde bl.a ett glas vatten på en av kameramännen mitt under solot i Highway Star) bestämde jag mig för att skära till lite nya packningar och montera dessa. Det blev gjort ca kl tolv i natt, och jag startade då motorn för att jag skulle vara säker på att den hade soppa frampumpad till förgasaren. Ikväll någon gång ska jag ner och provstarta igen, så får vi se vad som händer! Jag återkommer.