3691
Sök

Volvo 850 d5252t problem med växellåda?

2 Inlägg
söndag 15:39
Trådstartare
Tjena, har en Volvo 850 automat d52, igår när jag körde gick det hur fint som helst men sen märkte jag när jag körde hur bilen började kännas otroligt slö, sedan kommer jag fram till en korsning så jag saktar ner för att stanna, när jag kommer ner i hastighet ungefär runt 15 km/h så börjar bilen hacka och när jag ska stanna så dör den, startar igen för att köra iväg men när jag lägger i drive så hoppar den till och dör, orkar inte köra iväg, får man lite rull på den så kan man lägga i D och hoppa iväg och då hackar den som fan men när man kommer upp i fart går det bättre , går bra att ligga i 3an och köra då är de som vanligt men övriga växlar helt orkeslös. Samma med backen hoppar till och dör orkar alltså inte, vad kan ha gått fel? Den vill liksom driva direkt när man lägger i växel, går att bromsa när man lägger i växel och den dör
Senast redigerat av rasmussarhamo (söndag 21:19)

3 441 Inlägg
söndag 18:00
Tolkar det som motorfel och inte växellådsfel.

Standard på dom Volvo'arna är tänddelarna som aldrig byts.
Dvs fördelarlock, rotor och kablar.

Kolla så inte fördelarlocket är fullt av vattnigt oljekladd tex för den packboxen läcker ibland.
Senast redigerat av Mossan1 (söndag 18:01)

2 Inlägg
söndag 19:04
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Tolkar det som motorfel och inte växellådsfel.

Standard på dom Volvo'arna är tänddelarna som aldrig byts.
Dvs fördelarlock, rotor och kablar.

Kolla så inte fördelarlocket är fullt av vattnigt oljekladd tex för den packboxen läcker ibland.

Jaha nej detta är en diesel

Sök