2239
Sök

Köra obesiktad bil

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 287 Inlägg
måndag 19:43
Trådstartare
Jag undrar om man får provköra sin bil som är obesiktad men påställd och försäkrad. Jag håller på med att reparera bromsarna. Jag måste köra nån liten bit för att se så att bromsarna inte ligger på fortfarande.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (måndag 22:54)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Diagnostekniker
2 933 Inlägg
måndag 20:59
Så länge den är påställd och försäkrad så kan de inget göra förutom att ge dig böter.
Är kortast och lämpligaste väg till verkstad eller besiktning som gäller egentligen, men du har ju precis lagat bromsarna och behöver således provköra bilen. smile

Up the RA

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 287 Inlägg
måndag 21:02
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Så länge den är påställd och försäkrad så kan de inget göra förutom att ge dig böter.
Är kortast och lämpligaste väg till verkstad eller besiktning som gäller egentligen, men du har ju precis lagat bromsarna och behöver således provköra bilen. smile

Precis så tänkte jag.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

* Voff voff *
10 842 Inlägg
måndag 22:50
Vettemannen skrev:
Jag undrar om man får provköra sin bil som är obesiktad men påställd och försäkrad. Jag håller på med att reparera bromsarna. Jag måste köra nån liten bit för att se så att bromsarna inte ligger på fortfarande.

/Benny

Rubriken säger avställd och frågan gäller en påställd bil...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 287 Inlägg
måndag 22:52
Trådstartare
Brådhis skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Rubriken säger avställd och frågan gäller en påställd bil...?

Det blev fel, det ska vara obesiktad bil så klart.
Tack Brådhis för att du såg misstaget.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (måndag 22:55)

Min youtubekanal!

605 Inlägg
för 14 timmar sedan
enkelt svar NEJ
förut fick man provköra, nu får man inte längre
bara kortast lämpligaste väg till verkstad - besiktning

Fri fart för ett fritt folk!
14 515 Inlägg
för 13 timmar sedan
doktorduett skrev:
enkelt svar NEJ

jo så säger lagen ganska ordagrant..

men samtidigt måste bilen köras om man har nya bromsar finns ingen genväg när det gäller bromsar..   
men hur stor är chansen att man träffar på en polis och det är bara böter.. men ser dom att allt är nytt och man förklarar läget så är det bara nya poliser som skriver böter..

visst att dom har sitt automatika avläsningssystem aktivt i många trafikbilar så är endå chansen liten testkör aldrig mitt i natten smile

Kör fort så hinner inget hända...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 287 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
doktorduett skrev:
enkelt svar NEJ

men samtidigt måste bilen köras om man har nya bromsar finns ingen genväg när det gäller bromsar..  
men hur stor är chansen att man träffar på en polis och det är bara böter.. men ser dom att allt är nytt och man förklarar läget så är det bara nya poliser som skriver böter..

visst att dom har sitt automatika avläsningssystem aktivt i många trafikbilar så är endå chansen liten testkör aldrig mitt i natten smile

Jag har inte nya bromsar utan jag har bara motionerat oken och satt dit nya belägg. Fungerar inte detta så får jag naturligtvis köpa nya ok men dom ligger 1-2 veckor bort. Köps ifrån USA hos Rockauto till c:a halva priset hos Hansen Racing i Sverige. Kör naturligtvis på dagtid och vi bor på landet.

/Benny

Min youtubekanal!

Fri fart för ett fritt folk!
14 515 Inlägg
för 3 timmar sedan
Vettemannen skrev:
Growe skrev:
doktorduett skrev:
enkelt svar NEJ

Jag har inte nya bromsar utan jag har bara motionerat oken och satt dit nya belägg. Fungerar inte detta så får jag naturligtvis köpa nya ok men dom ligger 1-2 veckor bort. Köps ifrån USA hos Rockauto till c:a halva priset hos Hansen Racing i Sverige. Kör naturligtvis på dagtid och vi bor på landet.

/Benny

jag hade kört men beg grejer borde det fastna bara du trycker på bromsen om något fortfarande inte fungerar..  men en liten sväng och några hårda inbromsningar är ju aldrig fel att göra när man varit på bromsarna..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök