2807
Sök

Varför heter det Cab?

3 627 Inlägg
18 juli 2007
#21
Men då har jag en fråga som har med ordet CAB och göra.. Varför heter det Nissan King Cab?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 567 Inlägg
18 juli 2007
#22
Ordet "CAB" är väl också en Benämning  på själva hytten på bilen osv..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

177 Inlägg
18 juli 2007
#23
Markolainen skrev:
Här uppe i norr är cab kanske bara nörvändigt 2 veckor av 52 på ett år:( Men skulle vara skönt att ha det de 2 veckorna kan jag lova:)
2 veckor är du inte klok säkert i 2 månader men Luleå bor är ju lite knasiga annars oxå tex deras "lule mål" som läter så här skriftligt ÄRE DU GUNNAR JA TRODE DET VAR GRANEN... //HPDA

177 Inlägg
18 juli 2007
#24
Och förresten en kompis köpte en rosa (spraymålad med burk från okq8 av förra ägaren + svarta Playboymärken på) volvo 240cab igensvetsade dörrar o endast vindrutankvar av taket kapat med vinkelslip med den blev skrotad för nåt år sen motorn skar tror jag skitfin bil annars kan jag lova OBS! bara skämtade att den var fin...

Snabb =)
247 Inlägg
18 juli 2007
#25
Cab är skitkul att ha big_smilebig_smile Men har god lust att göra hardtop till min är lite tråkigt att alltid behöva ett garage att parkera i hmm

Just real power no turbo shit =)

Maskin stundent!
218 Inlägg
18 juli 2007
#26
Cab = bil med uppfällbart tält, eller? big_smile

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 juli 2007
#27
cutlass skrev:
Hmm. skrev:
cab = Cabriolet
ja jo, det vet jag..men varför måste det stå skrivet..det syns ju...
eller så är det jag som bara blidde lite för djupt tänkande ikväll wink
varför står det oldsmobile cutlass S när man ser att det är en cutlass? eller varför står det ford sierra när man ser att det är en sierra osv osv wink var det ungefär så du menade med cab? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

383 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
#28
_Glenne_ skrev:
cutlass skrev:
Hmm. skrev:
cab = Cabriolet
ja jo, det vet jag..men varför måste det stå skrivet..det syns ju...
eller så är det jag som bara blidde lite för djupt tänkande ikväll wink
varför står det oldsmobile cutlass S när man ser att det är en cutlass? eller varför står det ford sierra när man ser att det är en sierra osv osv wink var det ungefär så du menade med cab? smile
Jag vet faktiskt inte vad jag mena..men några har gett lite mer historiska svar som lät bra... va iaf inte ute efter att jämföra ordet cab med cutlass å andra modeller.. smile

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Rakapparat
301 Inlägg
19 juli 2007
#29
Saxat från wikipedia :

Cabriolet
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search


A cabriolet was a light, two-wheeled horse-drawn carriage with a folding 'calash' top, seating two persons facing forwards, one of whom was the driver. The design was developed in France in the early 19th century, the vehicle quickly replaced the heavier hackney carriage as the vehicle for hire of choice in Paris and London. The 'cab' of taxi-cab is a shortening of "cabriolet" following the usage found in "Hansom cab". The Hansom is a cabriolet with the cabman driving from a high seat at the rear.

Nowadays, a cabriolet (or cabrio) is a car body style that has a removable or retracting roof and rear window, known in America more commonly as "convertible". Soft tops are usually made of vinyl or canvas, and folding plastic rear windows are common. Owing to the issue of body flex, cabriolets almost always have only two doors.

verkar alltså som att namnet levde vidare från den tiden när man hade häst och vagn som hade fällbart tak



Sök