Härligt att se! Alltid kul att se folk som stoppar i "fel" motorer i sina Mk1:or Håller själv på att "meckar" lite med motorn på min Mk1:a, dock ingen turbo.. men ändå.
Kommer följa detta projekt med glädje! MVH / Vigge
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?
Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!
Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.
Kul att köra tråkigt att synas i är min gissning.. Ägde sj en likadan fast med nån svag jävla bensinare i och inte fan är det en bil jag väljer före nån tysk/amerikansk sportvagn oavsett om jag blir avhängd eller inte...
Säga vad man vill om de klassiska vagnarna, men faktum är att jag sett många feta mk1'or, på bild eller film men ändå. Sedan har jag sett en och annan IRL också, o då menar jag inte originalbilar... Man måste ha öga för de här fina bilarna, för att förstå kultvärdet i dem, man kan inte bara se på dem som 30 år gamla skrotbilar...
Kolla bara på alla VW-träffar i tyskland/österrike så kommer du garanterat att se allt annat än fula äldre VW's.
Men nu var det inte det vi skulle prata om
Grymt projekt, som jag tänker följa, och hoppas jag kan åka med någon gång när du spöar några kaxiga ägare till sportvagnar(På vägen off course)
Kul att köra tråkigt att synas i är min gissning.. Ägde sj en likadan fast med nån svag jävla bensinare i och inte fan är det en bil jag väljer före nån tysk/amerikansk sportvagn oavsett om jag blir avhängd eller inte...
Säga vad man vill om de klassiska vagnarna, men faktum är att jag sett många feta mk1'or, på bild eller film men ändå. Sedan har jag sett en och annan IRL också, o då menar jag inte originalbilar... Man måste ha öga för de här fina bilarna, för att förstå kultvärdet i dem, man kan inte bara se på dem som 30 år gamla skrotbilar...
Kolla bara på alla VW-träffar i tyskland/österrike så kommer du garanterat att se allt annat än fula äldre VW's.
Men nu var det inte det vi skulle prata om
Grymt projekt, som jag tänker följa, och hoppas jag kan åka med någon gång när du spöar några kaxiga ägare till sportvagnar(På vägen off course)
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?
Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!
Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.
lite snabbt o slarvigt förklarat..
ok då är jag med vad blir det för komp. i slutändan då?
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?
Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!
Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.
lite snabbt o slarvigt förklarat..
ok då är jag med vad blir det för komp. i slutändan då?
ÄNTLIGEN har dom sista packningarna och lagren landat i garaget, nu ska kolvarna scotchat´s av lätt innan ringarna sätts på o tillsammans glider ner i blocker *ler*