3386
Sök

Jonase79 - VW GOLF 1 TURBO - Spöa Tyska Prestandavagnar -

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 maj 2007
#22
kommer bli grym bil. men är de nödvändigt att kasta ut sterion?
ska du sitta och lyssna me hörlurar när du kör? tongue
grymt bygge
mvh kimpa


Konsult , Egen företagare
16 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#23
kimpan_90 skrev:
kommer bli grym bil. men är de nödvändigt att kasta ut sterion?
ska du sitta och lyssna me hörlurar när du kör? tongue
grymt bygge
mvh kimpa

hehe , nää d sitter nå 6,5" Pioneer i dörrarna smile , får sätta i ngn Mp3 så man har lite musik o radio iaf smile

- I Am A Turbo Junkie! -

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
8 maj 2007
#24
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Alla kan köra fort rakt fram...

Tyskstükare!
225 Inlägg
8 maj 2007
#25
Härligt att se!
Alltid kul att se folk som stoppar i "fel" motorer i sina Mk1:or wink
Håller själv på att "meckar" lite med motorn på min Mk1:a, dock ingen turbo.. men ändå.

Kommer följa detta projekt med glädje!
MVH / Vigge


Konsult , Egen företagare
16 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#26
Nasty skrev:
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!

Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.


lite snabbt o slarvigt förklarat..

- I Am A Turbo Junkie! -

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
9 maj 2007
#27
Stoppa inte in stereo, kommer bara locka till inbrott. Bättre med MP3, väger ju mindre big_smile
Senast redigerat av Owzer (9 maj 2007)


1 534 Inlägg
12 maj 2007
#28
sunblock skrev:
Kul att köra tråkigt att synas i är min gissning.. Ägde sj en likadan fast med nån svag jävla bensinare i och inte fan är det en bil jag väljer före nån tysk/amerikansk sportvagn oavsett om jag blir avhängd eller inte...

Säga vad man vill om de klassiska vagnarna, men faktum är att jag sett många feta mk1'or, på bild eller film men ändå. Sedan har jag sett en och annan IRL också, o då menar jag inte originalbilar...
Man måste ha öga för de här fina bilarna, för att förstå kultvärdet i dem, man kan inte bara se på dem som 30 år gamla skrotbilar...

Kolla bara på alla VW-träffar i tyskland/österrike så kommer du garanterat att se allt annat än fula äldre VW's.

Men nu var det inte det vi skulle prata om big_smile

Grymt projekt, som jag tänker följa, och hoppas jag kan åka med någon gång när du spöar några kaxiga ägare till sportvagnar(På vägen off course) tongue

Konsult , Egen företagare
16 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#29
jetta16v skrev:
sunblock skrev:
Kul att köra tråkigt att synas i är min gissning.. Ägde sj en likadan fast med nån svag jävla bensinare i och inte fan är det en bil jag väljer före nån tysk/amerikansk sportvagn oavsett om jag blir avhängd eller inte...

Säga vad man vill om de klassiska vagnarna, men faktum är att jag sett många feta mk1'or, på bild eller film men ändå. Sedan har jag sett en och annan IRL också, o då menar jag inte originalbilar...
Man måste ha öga för de här fina bilarna, för att förstå kultvärdet i dem, man kan inte bara se på dem som 30 år gamla skrotbilar...

Kolla bara på alla VW-träffar i tyskland/österrike så kommer du garanterat att se allt annat än fula äldre VW's.

Men nu var det inte det vi skulle prata om big_smile

Grymt projekt, som jag tänker följa, och hoppas jag kan åka med någon gång när du spöar några kaxiga ägare till sportvagnar(På vägen off course) tongue

Tack tack!

smile

du har lite långt till Sundsvall bara wink

- I Am A Turbo Junkie! -

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
12 maj 2007
#30
Jonase79 skrev:
Nasty skrev:
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!

Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.


lite snabbt o slarvigt förklarat..

ok då är jag med smile
vad blir det för komp. i slutändan då?

Alla kan köra fort rakt fram...

Konsult , Egen företagare
16 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#31
Nasty skrev:
Jonase79 skrev:
Nasty skrev:
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!

Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.


lite snabbt o slarvigt förklarat..

ok då är jag med smile
vad blir det för komp. i slutändan då?

Orginal wink

- I Am A Turbo Junkie! -

Konsult , Egen företagare
16 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
#32
ÄNTLIGEN har dom sista packningarna och lagren landat i garaget, nu ska kolvarna scotchat´s av lätt innan ringarna sätts på o tillsammans glider ner i blocker *ler*

Får se om d tar bra fart nu smile

- I Am A Turbo Junkie! -

vRsex
471 Inlägg
19 juli 2007
#33
händer det nåt här???

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)


Sök