3705
Sök

Toning

1 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
#1
Är det lugnt att ha toning ända fram på rutorna? blir det inte problem på besiktning mm?


80 Inlägg
21 juli 2007
#2
Finns massor av trådar om just toning fram osv... bara att söka lite big_smile


71 Inlägg
21 juli 2007
#3
Det  blir stora problem med besiktningen! Men hade rökfärgat fram och ulta mörkt resten på en 855 polisen sa inget  och fått tips av en  polare ta ett våt slip papper runt kanten så känner dom ej kanten sen
Ska tona allt

Är under styling

543 Inlägg
21 juli 2007
#4
Hej och välkommen till garaget.org.
Här kommer ett litet tips. Innan du ställer en fråga så använd sökfunktionen i forummenyn. Just denna fråga har nog blivit ställt ca en miljard ggr så du lär ju finna ditt svar där.

Sen så slipper du söka nu. Nej det är inte lugnt att ha det. Får ej ha toning på framrutorna. Alla rutor är tonade redan från fabriken och på framrutorna brukar det vara maxtoning som man får ha. Där har du svaret.

EDIT: Några som hann före.

Mvh Glempa
Senast redigerat av Glempa156 (21 juli 2007)

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

53 Inlägg
21 juli 2007
#5
TopCat skrev:
Är det lugnt att ha toning ända fram på rutorna? blir det inte problem på besiktning mm?

Jag har hört att man får ha toning fram men isåfall om man det är "proffstonat" alltså på ett företag. Och då får det max vara 30% ljusgenomsläpp...
Vilket är hur lite som helst.. Syns nästan inte

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer

71 Inlägg
21 juli 2007
#6
Poliserna bryr sig inte om man ha rökfärgat  fram:cool:

Är under styling

3 627 Inlägg
21 juli 2007
#7
V70_XC_AWD skrev:
Poliserna bryr sig inte om man ha rökfärgat  fram:cool:

Kanske inte i din drömvärld kanske tongue

Om dem inte gjort det så hade nog 1000 pers till i Sverige kört med tonat enda fram wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
21 juli 2007
#8
Jag blev stoppad igår av "farbrorblå" kan ju säga att han inte gillade min toning wink blev böter på 500 å ombesiktning.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

6 Inlägg
21 juli 2007
#9
På väg hem från Jönköping för 2-3 år sedan så blåste jag om en mycket suspsekt Saab 9-5 med lite för många antenner för att det skulle kännas bra. Och när denna mycket riktigt hängde på så släppte jag på farten och la mig i de lagliga 110.
Ganska snart så körde den här Saaben upp brevid och visade en sån där fin spade så det var bara att åka in till kanten.

Jag tror de va lite sura för att de inte kunde ta mig på hastigheten, så istället kommenterade de toningen av mina rutor fram. Jag hade den ljusaste filmen på rutorna fram, och konstapeln sa att enligt deras riktlinjer, så ska man kunna se vilken färg personen som kör bilen har på huden. Dvs om man är vit eller mörk, osv och det kunde man inte göra i min bil. De har ju inga mätinstrument för att beräkna ljusgenomsläpp, så de får göra en uppskattning. Jag fick inga böter men dock ombesiktning.

Åkte till firman som tonat rutorna, de tog bort toningen, var och besiktade bilen utan problem, åkte tillbaka till dem och de tonade dem ännu en gång.  smile
Tror jag betalade 1500 för av och omtoningen.

Det här var en ny bil, så ingen besiktning första åren. När det sen var dags för besiktning igen så skickade jag farsan att besikta bilen, tänkte han kanske skulle ha större tur eller att de inte skulle vara så nitiska. Men icke då! Besiktningsmannen sa åt farsan att han inte ens behövde åka in i hallen och pekade på rutorna.  Så var bara att ta bort toningen och komma tillbka, givevis gick bilen då igenom besiktningen utan problem.
Har inte brytt mig om att tona om rutorna efter det.

3 627 Inlägg
21 juli 2007
#10
Som sagt, det är jävligt snyggt men ack va dyrt det kan stå en !

Så du V70_XC_AWD jag vet inte riktigt vart du bor, men om du bor ute i ödemarken med 10mil till närmsta civilasion så visst! Annars så är det bara ren jävla gojja du snackar!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

71 Inlägg
21 juli 2007
#11
ToXtreme skrev:
Som sagt, det är jävligt snyggt men ack va dyrt det kan stå en !

Så du V70_XC_AWD jag vet inte riktigt vart du bor, men om du bor ute i ödemarken med 10mil till närmsta civilasion så visst! Annars så är det bara ren jävla gojja du snackar!

Mitt i Centrala borlänge och går på fakta  att dom inte bryt sig när det gäller min bil

Är under styling

3 627 Inlägg
21 juli 2007
#12
Nej då har väl du bonnröta eller nåt! Men att säga att snuten inte bryr sig? Det vart nog fan det dummaste någon sagt om toning enda fram på länge!

För att sammanfatta denna tråden, och komma fram till det som man kommit fram till i alla andra 3 miljarder sånna här trådar! Nej det är inte lagligt, polisen ger dig böter (förutom V70_XC_AWD) och besiktningen går du inte igenom heller!

Lås tråden.

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

9 108 Inlägg
21 juli 2007
#13
Finns som sagt mängder av sådana här trådar och i alla kommer man fram till att man inte får tona, inte ens som någon sa om det är "proffstonat" då originalrutor nästan alltid är lite tonade redan. Visst kan man ha tur på besiktningen men det är inte lagligt.

Låser här.

Hänvisar till sökfunktionen och även rubriksanvisningarna wink



Sök