2580
Sök

Honda Del Sol Vti dålig/bra?

alltid snabbast
73 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
sett sånna på blocket råstylade för bara 90k varför så billig nån som vet e det skit bilar
det e ju ingen turbo men det e ju v-tech motorer kolla den här tex

http://www.blocket.se/vi/12730523.htm?ca=11_s

varför så billig? räcker inte 160 kusar för att kasta iväg den där lilla skuttan?
e det en "tjej bil" eller e det chinachopp som rasar ihopp eller ligger dom bara inom den prisramen?

ps ska köpa ny rolig bil en riktig "ungdomsbil" därför jag frågar (nej vill inte ha volvo/saab)

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

16 Inlägg
26 juli 2007
Det enda svaga på en sådan bil är rosten och det går ju att åtgärda. om du tycker 90k är billigt jaja.

Kontrollera så att den är välservad och leta efter skrap i växellådan. brukar skrapa om de är hårtkörda. annars brukar motorn gå och spinna som en katt.

Lycka till med bilköpandet.

Saab 900 turbo se -94
just nu original men det kommer hända grejer

165 Inlägg
26 juli 2007
Jag tycker att min sol är kanon smile
Köpte min helt orginal för 58000 :- förra sommaren.
Absolut ingen skitbil i mina ögon. Tror man helt enkelt inte får ut mer för dom. Det man kostar på får man aldrig tillbaks.
Tycker min sticker ifrån så att det räcker till..
Vtecen är väldigt svår att inte älska wink
Om det är en tjejbil vet jag inte.. Jag är själv tjej och jag gillar den starkt, kanske bättre någon annan svarar på den frågan tongue
Tycker du gör ett vettigt val om du köper en sol smile

165 Inlägg
27 juli 2007
PinnE skrev:
Det enda svaga på en sådan bil är rosten och det går ju att åtgärda. om du tycker 90k är billigt jaja.

Kontrollera så att den är välservad och leta efter skrap i växellådan. brukar skrapa om de är hårtkörda. annars brukar motorn gå och spinna som en katt.

Lycka till med bilköpandet.

Kan säga att min blivit rostlagad i bakskärmarna och det börjar bubbla upp i ena framskärmen också. Den har ju några år på nacken. De flesta är nog sommarkörda, men kommer la upp nån gång ändå.
Min skrapade från ettan till tvåan på väldigt höga varv, men nu efter jag lämnat in den och fått bytt växellådsolja har det försvunnit helt.

250 Inlägg
27 juli 2007
finns väl roligare bilar att köpa för 90.000:- med mer effekt samt kanske turbo osv/mer lätttrimmat?

Men som sagt, "follow your heart"
Senast redigerat av Impreza_BlackDrake (27 juli 2007)

alltid snabbast
73 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
njae 90k e ju inte BILLIGT men för det han lagt ut på bilen om du kollar länken kjolar å lambo dörrar ...fan det kostar!

250 Inlägg
27 juli 2007
ja bara du blir nöjd själv, man ska inte lyssna så mycket på andra, utan gå din egen väg,
inte det du ville ha hjälp med...

alltid snabbast
73 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
oh btw händer det nått om man chippar dom där ? plus e det nån som gör det i sthlms trakten ?

250 Inlägg
27 juli 2007
du får kanske 10 hästar om du chippar en motor utan turbo, alltså inga hästar du känner av, du måste ha turbo eller kompressor eller diesel om du ska börja tjäna många hästar på bara chippningen.

Sök