3696
Sök

Bromsvärde

6 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
har sökt igenom forumet och fått svar på en del frågor, men inte alla. Har i varje fall förstått att bromsverkan är ganska ojämn på min saab. Har besiktigat idag med följande resultat:
VF=2,2 och HF=3,0 VB=2,9 HB=2,7
resultatet bak är väl inget att orda om, men fram borde väl kunna vara jämnare.

Till saken hör att bilen var inlämnad på verkstad förra veckan för att bromsarna skulle fixas inför besiktningen. Med tanke på att det kostade 2500 att få de fixade, borde inte resultatet vara jämnare då eller priset lägre?

Trots att bilen gick igenom känner jag mig lite lurad, eller ska man vara nöjd med resultatet?

3 714 Inlägg
28 juli 2007
den gick ju igenom iaf så jag skulle varit nöjd

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

28 Inlägg
28 juli 2007
Bromsarna är nog inte inslitna ännu

12 086 Inlägg
28 juli 2007
Min fråga är vad du har för jävla monsterbromsar bak? 2.9? Det är ju dubbelt så mkt som jag har fram på min Ford smile

9 108 Inlägg
31 juli 2007
0,8 i skillnad är inte så mycket att orda om heller faktiskt, enligt besiktningen får det skilja 1,0. Om du släpper ratten och bromsar och den drar snett som fan förstår jag om du är missnöjd men annars är det lugnt.

6 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Skönt att det inte är så illa som jag trodde!
Nu när jag har kört den utan stereon på så märkte jag att det fortfarande gnislar om bromsarna fram! Det är alltså den nya saken jag stör mig på. Tidigare skrek bromsarna, så det är trots allt bättre, men borde man inte kunna bromsa tyst när man har sagt till om nya skivor och nya belägg?

6 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
Min fråga är vad du har för jävla monsterbromsar bak? 2.9? Det är ju dubbelt så mkt som jag har fram på min Ford smile

Kan bara tänka mig att det är original klossar och budget skivor bak.

Har för övrigt varit tillbaka med bilen! De hade inte bytt skivor fram för att de tyckte inte att det behövdes, ganska trevligt på ett sätt men lite märkligt när man hade bett dem byta skivor och klossar fram. De hade istället bytt klossar fram och skivor bak, så nu har man fått en förklaring på det mesta.
Heder åt verkstan som erbjuder sig att byta skivorna fram utan att ta extra betalt för arbetet! ska dock köra en vecka med gnisslande bromsar och se om gnisslet slutar, slutar det låta behåller jag de gamla skivorna.

Sök