3043
Sök

Nu är jag redigt förbannad!

DFFL
9 020 Inlägg
9 augusti 2007
Jag hade aldrig hållt något om jag inte fått handpenning.
Och ifall någon då sa att de skulle komma med 16000 inom en kvart så hade du fått vara utan.
Visserligen så hade jag ju ringt dig och berättat, men ändå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
9 augusti 2007
Absolut dåligt av honom att sälja den utan att ringa dig om gående om det, men ännu sämre av honom att ens säga att han håller den till dig...å sen inte göra det!

Då jag sålde Miatan så hade jag först tillkvarn  med full betalning som gällde, hade 3 köpar på väg hit samtidigt, alla medvetna om varandra, en av dem valde att vända då han insåg att han skulle komma hit sist. Men de andra två kom körande eftervandra fram till huset, killen i första bilen provkörde under tiden som de andra stod å väntade. Han tog bilen, å nej det var ju knappast prutläge för honom! smile
Alla var medvetna om reglerna å alla var nöjda å glada! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
9 augusti 2007
MilleN skrev:
jonesono skrev:
... och att chansen är större att slippa besvär med en sönderkörd bil.
Var istället glad att du kanske slapp ett skräckex av ännu en e36 som borde köra rätt ner i graven. Visst att ni hade gjort upp tid, plats och allt.. det är riktigt dåligt beteende av säljaren! Men, personligen skulle jag inte ens titta åt en 325 under 25000... sorry, men chansen att hitta ett guldkorn med den modellbeteckningen och de siffrorna till det priset beräknar jag till närmast obefintlig (om inte säljaren bott under en stubbe i skogen och tappat förståndet). Visst, är du meckare så du kanske du kan se och hitta "alla" tänkbara fel.. fine, men annars.. nej tack!

Jaha? Killen letade efter en bil för 16.000 och inte 350.000 så den åsikten bryr han sig nog inte om.

Tror nog att det ändå hade lite betydelse... ville som sagt ge lite uppmuntran över att det kan ha varit en kass bil (ägaren till den var ju tydligen kass wink )
Hellfire skrev:
Men visst, tur var väl det i efterhand. Med tanke på hur han verkade vara som person och att han lät ganska så ung så kan jag tänka mig att bilen säkert hade en del dolda och dyrbara fel. Säkert sprucken topp eller nått i den stilen.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

144 Inlägg
9 augusti 2007
mycket dåligt gjort av honom men tror det är ganska vanligt tyvär sad  Själv åkte man 60mil för att se på en bil som skulle vara i toppskick enligt ägaren men när jag kom ner var det knappt samma bil sad mer om det finns att läsa i min senaste blogg..

Sök