jag lackade min fd skoter huv med biltemas mattsvarta lackfärg, fungerade kanon, lackade även epan jag hade för en par år sedan med biltemas gula och röda lackfärg, fungerade också bra förutom att den blektes rätt fort
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Okej Blektes även huven av den mattsvarta färgen? Klarar den färgen även alla väder tror du? I så fall är det ju lustigt att det står att den är för inomhusbruk.
Ska man satsa på att försöka lacka med den ändå eller?
när jag rolla min polares opel rekord med biltemas mattsvarta gick det åt 2 burkar.. ett tips är att inte köpa rollar från biltema det ramlar massa ludd av den så bilen vart som ett sand papper
när jag rolla min polares opel rekord med biltemas mattsvarta gick det åt 2 burkar.. ett tips är att inte köpa rollar från biltema det ramlar massa ludd av den så bilen vart som ett sand papper
Okej
Men hur vart resultatet annars då? Höll färgen eller slets den ut snabbt?
Jag har rollat bilen mattsvart nu, med Biltemas mattsvarta lackfärg. Rollade två lager med en dags mellanrum.
Har dock två frågor: 1. Hur står den sig i regn? Tål lacken att vistas ute i regn? Den är ju oljebaserad. 2. Vintern? När det blir kallt klimat osv? Hur pass hållbar tror ni lacken är då?