4610
Sök

Bas problem

20 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Har fått ett problem med mitt billjud. Steget och basen är typ stendöd om jag inte lyssnar på radion. Vet någon gullig varelse vad som är fel???

Intoxicating =)

1 878 Inlägg
12 augusti 2007
hmm, låter märkligt! funkar kalas när du kör på cd/dvd? kollat vad volten ligger på steget/stegena?

20 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Nej det är helt dött när man har cd, usb m.m på. Men när jag har på tuner så funkar det.

Intoxicating =)

1 878 Inlägg
12 augusti 2007
Susannes skrev:
Nej det är helt dött när man har cd, usb m.m på. Men när jag har på tuner så funkar det.

glapp i remoten?

20 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Du menar om signalkabeln är loss???

Intoxicating =)

Ö.S.M-CREW
305 Inlägg
12 augusti 2007
när radion är på så funkar steget? hmm har du el antenn? isf kanske steget är inkopplad på den, och sen när du ska lyssna på Cd/mp3 elr vad du nu har så åker antennen ner o då slår steget ifrån wink en kompis hade kopplat så, så ja fick dra om skiten! hehe..

Tyskstuk - JDM
----------------------------------------
Tyskt & Japanskt!

BilstereoNörd
576 Inlägg
12 augusti 2007
Det kan oxå vara så att bakom stereon så är slutstegens remotekabel kopplad till elektriska antenn utgången...
Kolla på baksidan av stereon så ska det finnas en remotekabel en tunn sladd som går till slutstegen, den ska vara inkopplad på en blå/vit kabel på stereon..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

20 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Fighter_87 skrev:
när radion är på så funkar steget? hmm har du el antenn? isf kanske steget är inkopplad på den, och sen när du ska lyssna på Cd/mp3 elr vad du nu har så åker antennen ner o då slår steget ifrån wink en kompis hade kopplat så, så ja fick dra om skiten! hehe..

Ja då funkar det som det ska. Nej har inte el antenn...

Intoxicating =)

1 878 Inlägg
13 augusti 2007
den lilla kabeln vi pratar om är den som går mitt imellan lågnivåkabeln. kolla hur den sitter på stereon. den ska oftast sitta på en blå/vit kabel. men oftast står det en lapp med remote på smile

20 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Det kan oxå vara så att bakom stereon så är slutstegens remotekabel kopplad till elektriska antenn utgången...
Kolla på baksidan av stereon så ska det finnas en remotekabel en tunn sladd som går till slutstegen, den ska vara inkopplad på en blå/vit kabel på stereon..
// Tommy

Köpte en ny stereo igår... Och då var det två stycken kablar på baksidan som man kunde koppla till kablar på. En kabel hade en hona på sig, sen var det en dubbelhona som hade en hane i sig men den andra var tom... Hade ju lött ihop remotekabeln i den förra kabelhärvan, men det kanske ska bytas??? Åh jag fattar inte!! När jag hade köpt det igår så funka det ju så bra.... Suck!

Intoxicating =)

1 878 Inlägg
13 augusti 2007
ryck ur stereon och ta en bild på remoten och sedan släng upp en bild här så kan vi se om de sitter rätt smile

20 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/58524/132416_6q1cod.jpg
detta är den kopplingen som jag gjorde när jag hade den gamla stereon. remotekabeln är den blåa som går in i en annan blå kabel som går in i en svart "sockerbit"....

http://www.garaget.org/gallery/archive/58524/132420_wfe92p.jpg
denna kabeln är blå/vit och sitter lös ur den nya stereon.

http://www.garaget.org/gallery/archive/58524/132423_4b6bpb.jpg
så här ser hela härvan ut...
Senast redigerat av Susannes (13 augusti 2007)

Intoxicating =)

1 878 Inlägg
13 augusti 2007

där ska remoten på! ifrån lågnivå kabeln. sätt på den där så kommer de att funka bättre smile

20 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Frozen1985 skrev:

där ska remoten på! ifrån lågnivå kabeln. sätt på den där så kommer de att funka bättre smile

ifrån lågnivå kabeln? vilken kabel är det?

ska jag alltså koppla tillbaka den blåakabeln, som sitter ihop med remote kabeln, med den blås kabeln som är lös på första bilden... Och sätta ihop remotekabeln i den blå/vita kabeln som kommer ut nya stereon???

Och framför allt hur i hela friden kunde det fungera ett helt dygn med det som är draget nu?
Senast redigerat av Susannes (13 augusti 2007)

Intoxicating =)

1 631 Inlägg
13 augusti 2007
Remote-kabeln är troligen kopplat på el-antennen. Som i sin tur åker ner när nåt annat än radio spelas. Antingen så kopplar du om, eller letar efter en inställning om Traffic Info (så radion är aktiv i bakgrunden) så antennen inte åker ner.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

20 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Har nu kopplat om kablarna och nu fungerar det igen smile Tack för all hjälp!!!

Intoxicating =)

Sök