Ja, 9000 aero är en potent bil. Effekten enligt fabriksuppgift skall vara underskattad. Jag har själv ägt 2 st 9k cse aeros o har varit mycket nöjd med båda.
Trimmar man dem, se upp bara så alla vacumslangar, magnetventiler, wastegates är TipTop innan du börjar boosta turbon.. Laddsvajj är ett av problemen med Td04 15 aggregaten i dessa bilar. Laddsvajj o spikningar kan pajja motorer, även på en originalsupra4 där bottendelen ska palla med700+ hp..
Men för pengarna som en 9k aero kostar idag så får man en riktigt raket. 306hk lämar Sqr steg 4 chippet (Tror det finns bromspapper på deras hemsida) med enbart avgassystem, luftfilter, chip. 100-200 på dryga 12 sek, 100-150 på dryga 4 sek.
Snygg, "billigt" bil att äga som tyvärr börjar bli för billig nu då de trimmas sönder runt om i landet. De fina exen är fortfarande dyra, men det finns ju hyffsade maskiner för runt 40k.
94 och frammåt för bästa motorn. 97 och frammåt för bästa motor och Låda.
Håll i hatten =]
Senast redigerat av T200 (15 augusti 2007)
Turbo X