Tänkte höra om det finns någon som kan hjälpa mig med detta problem! Jag har nämligen tänkt ha 4st Rockford Fosgate power 12" basar i skuffen på min calibra, varav 2 st ska sitta i en portad låda. Tänkte höra om det finns någon som vet om lådan som dessa basar sitter i funkar till 2 Rockford istället. Har nämligen MDS-lådan redan, och det är helt perfekt passform för den lådan i skuffen.
Om MDS lådan har 19mm materialtjocklek och att 350mm är höjden på lådan, så borde innervolymen vara runt 73-74 liter. Om materialtjockleken är 22mm så är volymen runt 70 liter. Enligt lådberäkningsprogrammet iaf.
Nej du måste väll ändå ha alla 3 mått. Basen,höjden,längden. Flytta decimalen så det blir decimeter. Ett exempel, 1,8x2,7x9,2 blir då e låda på 44,7 liter. Räkna efter innermått om du kan, med yttermått så är lådan lite mindre är vad du får fram.
Nej du måste väll ändå ha alla 3 mått. Basen,höjden,längden. Flytta decimalen så det blir decimeter. Ett exempel, 1,8x2,7x9,2 blir då e låda på 44,7 liter. Räkna efter innermått om du kan, med yttermått så är lådan lite mindre är vad du får fram.
bredden*djupet= basen Basen*höjden= volymen
Stämmer som volvo_v70_ skrev, bara en tolkningsfråga