3849
Sök

Problem med sport luftfilter till A4 -99

Larsson
154 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Har monterat ett BSR optiflow kit på min bil och när jag ska starta så dör den efter bara nån sekund sad Nån som vet va det är som är fel?

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 augusti 2007
Höj tomgång . Då den får sämre när man sätter dit ett öppet. Köp gärna ett värme skydd så inte filtret suger i sig värme o förlorar krafter,

C H E V R O L E T <3

Larsson
154 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Okej ska prövaa imorrn. Fick med en värmesköld pulverlackad i svart som jag satt dit.. Ska jag köpa något utöver det för att skydda mot värmen?

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

Quattro
28 Inlägg
22 augusti 2007
Kört 4000mil med öppet filter på S4:an utan problem, jag tycker att det låter som ett annat fel än bara att den får i sig varmluft, och köpte du ett kitt så följde säkert en värme sköld med, annars vet jag inte heller var du lyckats fästa filtret i. tongue Kan hända att det är luftmassemätaren som fått frispel, inte ovant när man sätter dit sportluftfilter. // Robert

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4

Larsson
154 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Kört 4000mil med öppet filter på S4:an utan problem, jag tycker att det låter som ett annat fel än bara att den får i sig varmluft, och köpte du ett kitt så följde säkert en värme sköld med, annars vet jag inte heller var du lyckats fästa filtret i.  Kan hända att det är luftmassemätaren som fått frispel, inte ovant när man sätter dit sportluftfilter. // Robert

Och hur vet man om luftmasse mätarn inte funkar som den ska?

Quattro
28 Inlägg
22 augusti 2007
Audi_A4_ skrev:
Kört 4000mil med öppet filter på S4:an utan problem, jag tycker att det låter som ett annat fel än bara att den får i sig varmluft, och köpte du ett kitt så följde säkert en värme sköld med, annars vet jag inte heller var du lyckats fästa filtret i.  Kan hända att det är luftmassemätaren som fått frispel, inte ovant när man sätter dit sportluftfilter. // Robert

Och hur vet man om luftmasse mätarn inte funkar som den ska?

Det bästa är ju att prova med en annan, hellst en ny och se om det hjälper. Annars går det att prova att bara dra ur kabeln till den och se om den går bättre för då får datorn ingen signal från llm:en så då går den in på nödprogram och är den inte chippad så går den lika bra utan den isatt. Bara att prova sig fram.. hmm

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4

Sök