2486
Sök

Trimma en Seat Leon 1.6 -06

Servicetekninker
70 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Hej, första inlägget för min del.

Jag har precis köpt en ny Seat Leon -06 1.6 referens.

Nu undrar novis motormänniska om man kan öka effekten i min motor.

Motorn är en ny vanlig 1.6 liters med 102 Hk.

Vill ni ha mer info, så får ni fråga för jag vet inte vad ni behöver för info. smile

*Bytte till en mer lämpad rubrik.
Mvh jonTe/moderator

_b

427 Inlägg
22 augusti 2007
Sök på vad motorn heter och se vad som finns ska det fortfarande vara sugmotor lär det bli dyrt att få ut nån vettig efekt, som sugmotor kan du ju byta till sportluftfiltr och sportavgassystem och annat grenrör mm men det blir inte mycket..

Turbo e ju som vanligt mest efekt per krona.

Servicetekninker
70 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Detta var det enda jag kunde hitta nu om min motor, det är en pdf ifrån seats hemsida och min motor är ju förstås det minsta alternativet. smile

Klicka här för PDF'en om motorerna i Seat Leon

_b

1 297 Inlägg
23 augusti 2007
Vad exakt är det du vill få ut? Vill du ha ett grymmare ljud så är det sportavgassystem me nån fet slutburk som gäller och ett öppet sportluftsfilter. Vill du ha mer effekt så kommer det kosta väldigt många tusenlappar. Du har precis inte en trimvänlig bil då det bara är en sugmotor. Så det är helt upp till vad du vill ha, mer acc - köp ny bil smile

Servicetekninker
70 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Tacka för alla ärliga svar, jag vet att det inte är det bästa motor alternativet att trimma, men man vill väl inte ge upp hoppet..  smile

Men om jag petar dit ett 2 tums system ifrån katten och nytt filter, vad kan man räkna med att få ut då? 5 nya hästar eller mer ?

Är det värt det, den kommer ju att få ett trevligare ljud, men ingen kraft att matcha ljudet med. smile

Plana toppen och chippa låter väldigt dyrt, är det det ?

_b

Sök