Är slutsteget kopplat så att de får ström när tändningen vrids på? om inte, så låter det ologiskt att det är just ditt slutsteg som står och drar ström. Det är lätt att kolla hur steget e kopplat ijuförsig.. ta en multimeter och mät om det ligger ca 12 volt på slutsteget när tändningen är avstängd, och mät om de ligger spänning till steget när tändningen är på också. Om du endast får fram spänning när tändningen är påslagen så är det inte där felet ligger, eftersom inte steget isåfall inte får ström när du har stängt t-låset. Om de råkar va så att de ligger spänning både när tändningen är avslagen, och påslagen så e de kopplat "rakt till batteriet", vilket det inte ska vara, då ditt slutsteg säkert är som de flesta andra steg och slås på så fort det får tillräckligt med ström. ( i detta fallet får du koppla plus från steget till remote (antennstyrningen) eller leta fram en plusledning till steget som det bara ligger 12 volt i då tändningslåset e påslaget.
BMW 320i E21