3358
Sök

Angående "Spikningar" samt bränsle pump

45 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Hej !

Som rubriken lyder.

Tänkte höra ifall bränsle pumpen har nått med spikningarna o göra ?

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar ;)

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
2 september 2007
spilar en bil så e de ju dels för att den får för lite bränsle som ja har upp fattat de som

397 Inlägg
2 september 2007
Spikningar kan ha å göra med mycket..
Försök sök och läs dig till..
Handlar om fel bränsle/luft förhållanden, kan vara för hög komp, glödande sotpartiklar i förbränningsrummet, för högt ladd, osv osv osv osv osv..

//Stoffe

1 661 Inlägg
3 september 2007
Om du inte litar på din soppa pump så börja där. Du skulle ha en bredbandslambda med display så kan du se så du har rätt förbränning.

(none)
1 725 Inlägg
3 september 2007
Kan svara på din fråga om jag får svar på: ¤ Är din bil chiptrimmad:?  ¤ har du BARA ställt upp laddet? ¤ Vad har du i laddtryck?

Mvh Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 september 2007
Kör du på 95 oktanig bensin så kan det va felet, då turbobilar alltid ska köras på 98 oktan, för bästa prestanda

(none)
1 725 Inlägg
3 september 2007
Rooth07 skrev:
Kör du på 95 oktanig bensin så kan det va felet, då turbobilar alltid ska köras på 98 oktan, för bästa prestanda

Kan säga en sak: spelt verkligen INGEN roll när det gäller spikningar!!!!!!!!!!!!!

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 september 2007
Braather skrev:
Rooth07 skrev:

Kan säga en sak: spelt verkligen INGEN roll när det gäller spikningar!!!!!!!!!!!!!

Jo det vill jag lova, kör jag på 95 oktan i min så spikar den, som många andra bilar!

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
3 september 2007
Braather skrev:
Rooth07 skrev:

Har för mig att för lågt oktantal kan leda till spikningar. Men detta borde korrigera tändningen genom din knacksensor..:S

Kolla om den är kass.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

321 Inlägg
3 september 2007
Oktantalet har med hur lätt bränslet självantänds. Lägre oktantal, mer spikninar. Högre oktantal, inga spikningar förhoppningvis. Etanol har 104 och är därför väldigt bra om man trimmar turbobilar.

EViLution!

(none)
1 725 Inlägg
3 september 2007
Allx skrev:
Oktantalet har med hur lätt bränslet självantänds. Lägre oktantal, mer spikninar. Högre oktantal, inga spikningar förhoppningvis. Etanol har 104 och är därför väldigt bra om man trimmar turbobilar.

men hallo...fråm bensin till etanol....hur ska vi ha det,,har svaret annars..............

406 Inlägg
3 september 2007
Vet inte hur det är med volvo men har man höjt laddtrycket på en nissan så bör man byta soppapumpen. Min spikade duktigt på höga varv när jag köpte den, efter att jag bytat pumpen var det problemet ur världen och den gick mycket bättre.

My way or the highway? I take both sideways

45 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Kul att så många svarar tongue. hoppas värkligen jag kan få det J*vla problemet löst nu för jag börjar tröttna på spikningarna, Bilen är chiptrimmad, Köpte chippet ifrån Klracing.se    Jag kör även på 98oktanig bränsle HELA tiden.... den spikar till och med på 0,8 bars ladd. o nu börjar jag tröttna på det oerhört mkt...

Tacksam för svar smile

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar ;)

10 287 Inlägg
4 september 2007
Är det mera du inte har berättat?

Läs detta innan du postar så slipper vi gissa för att senare få reda på tex att den är chippad.....

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

Och visst kan någon av pumparna vara trött.

När servade du senast, dvs bytte:
- Flamfälla
- Stift
- Rotor
- Fördelarlock
- Soppafilter

/Göran

Sudde760tic skrev:
Bilen är chiptrimmad, Köpte chippet ifrån Klracing.se    Jag kör även på 98oktanig bränsle HELA tiden.... den spikar till och med på 0,8 bars ladd.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök