3150
Sök

Calibra hackar efter avgassystemsbyte

68 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Hej. Har haft inne min Calibra 8v från 92 på verkstad för att bygga nytt sportavgas från kat. Efter detta har den börjat bete sig konstigt. Den hackar till då och då. När jag stannar så dör den i bland. Och när jag kör i gupp så blinkar Abs lampan till! Någon som har några Teorier vad detta kan bero på?
Senast redigerat av Jimmy_blyfot (16 juni 2007)

Ecodriving är för kärringar :D

1 813 Inlägg
16 juni 2007
och allt detta kom på en och samma gång?? abs brukar vara dyrt och krångligt när det börjar hända grejer tyvärr... att den hackar till e väl att den kanke inte får soppa din pump krånglar kanske?? skitigt bränslefilter som täpper till ibland?? kollat tändstift?
har inte din calibra lambdason?? kanske gått sönder när ni höl på med rören??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

68 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
och allt detta kom på en och samma gång?? abs brukar vara dyrt och krångligt när det börjar hända grejer tyvärr... att den hackar till e väl att den kanke inte får soppa din pump krånglar kanske?? skitigt bränslefilter som täpper till ibland?? kollat tändstift?
har inte din calibra lambdason?? kanske gått sönder när ni höl på med rören??

Tändstiften är inte sålänge sen som dom byttes. Tändkablarna kan det visserligen vara för dom är inte så nya. Men man blir orolig att det ska bli mer pengar att slänga ut. Fast lambdan borde han väl inte kommit åt då det bara byttes efter katalysatorn. En annan sak som händer med bilen är att kupefläkten börjat funka sporadiskt den också men det kanske inte har med detta att göra

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
16 juni 2007
Jimmy_blyfot skrev:
Hej. Har haft inne min Calibra 8v från 92 på verkstad för att bygga nytt sportavgas från kat. Efter detta har den börjat bete sig konstigt. Den hackar till då och då. När jag stannar så dör den i bland. Och när jag kör i gupp så blinkar Abs lampan till! Någon som har några Teorier vad detta kan bero på?

Han har väll ej svetsat avgas rörs bitar med batteri polerna på ..... ???
Å vissa modeller av bilar bör man ochså kopla bort data boxen på har jag hört..

//Sam

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

68 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
lonewolf-holm skrev:
Jimmy_blyfot skrev:

Han har väll ej svetsat avgas rörs bitar med batteri polerna på ..... ???
Å vissa modeller av bilar bör man ochså kopla bort data boxen på har jag hört..

//Sam

Ja man hoppas ju att han hade vett att göra det annars blir man ju mörkrädd. Har kört ca en halvmil sen i går och nu har bilen inte dött men abs lampan har blinkat när jag kör i gupp. Nästan så man kan tro att något ligger löst och glappar någonstans

6 Inlägg
7 september 2007
arbetaren inne på verkstan satte på ett system med rätt motstånd hoppas jag ? . det kan vara prolem till hackandet. abs lampan kan vara ett glapp i nån kabel. för om det skulle vara något fel på abs'en skulle den lysa hela tiden. du kan pröva abs'en lätt och billigt, kör på en parkeringsplats eller en annan avlägsen plats, och kör i ca 40 km/h och släpp ratten och tryck allt va du har på bromsen och om bilen drar mycket åt ett håll är det fel på abs'en.

Mp.

Sök