2925
Sök

Startspärr i växelväljarn ? aut - man

13 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Hej, Jag har en 9000 2,3t cde -95 Automat som jag håller på att konvertera till manuell. Jag har hört att det ska sitta ngn sorts startspärr i växelväljarn som man måste koppla bort eller välja bort på ngt vis, för om jag struntar i det o sätter dit den manuella lådan med tillbehör, så kommer inte bilen starta för mig ändå.. stämmer det ? det går in 2 st ganska små kabelhärvor i växelväljarn en på var sida, men dem har jag pluggat ur så dem bara ligger där.. men hur ska jag göra? är det bara att koppla ur dem som jag gjort `?

väldigt tacksam för snabba svar för annars står det still & det vill man ju inte 
/Hjelm

Subaru Impreza Wrx Sti PSE

782 Inlägg
8 september 2007
jag vet bara hur det brukar va kopplat i gamla bilar och lite förenklat så går det en kabel från tängningslåsets startläge ner till vxlväljaren och från vxl väljaren går det en kabel till startmotorn. när du lägger i parken eller neutralen så har dom två kablarna kontakt och bilens startmotor funkar.
tror inte det är lika simpelt i nyare bilar med massa datorer så den kanske får fratt om du bara kopplar ihop kablarna så det kanske vore bra at kolla med saab eller iallafall på ett kopplingsschema.

Sök