3353
Sök

Kabelpaket för slutsteg osv.

22 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Hallå där!

Hört runt lite efter ström/kabel-paket till mitt slutsteg o baslåda som kommer inom kort.
Fick råd om att inte snåla på diametern, och att 25mm2 skulle räcka rätt bra till mig!
Så jag kollade runt lite på priserna för dessa paket, men insåg att dem varierar från butik till butik..

MDS tar 699kr för sitt 25mm2 paket
BRL tar 599kr för sitt 25mm2 paket

Skillnaden där är ynka 100kr, men så hittade jag:

http://www.totalljud.se/
Går man då på "Billjud -> Kablar/Kontakter" i menyn så ser man deras paket längst upp..

395kr för ett 25mm2 paket? Hela 300kr mindre än mds. Vad kan igentligen vara den stora skillnaden på kvalliten i slutet?
Skillnaden mot MDS är att totalljud levererar en glassäkring på 60 Amp istället för 100 Amp som MDS gör, Men en sådan kostar ju inte 300kr ifall man skulle behöva en starkare..

Samma höga pris har MDS på sina högnivå->lågnivå-omvandlare som jag kommer behöva tills jag köper ny stereo. MDS tar 349kr, och totalljud 119kr. Är MDS.s så mycket bättre? Eller tar dom ut 230kr för att det står just "MDS" på den?!
Har ingen koll på brl.s pris på denna, deras sida är nere för tillfället tongue

Har hört att MDS ofta är dyra, men tycker detta är lite väl löjligt högt pris om totalljuds paket duger utmärkt.

Dock tillkommer ju 125kr frakt från totalljud, men i slutändan blir ändå totalljud billigast!

Vad säger ni? MDS, BRL eller totalljud..??

Low is a lifestyle
956 Inlägg
14 september 2007
köp eget. finns fina kablar på micro. sen lågnivå kabel finns ju annars att köpa på andra ställen. men i paketen ska allt finns vilket är smidigt.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

296 Inlägg
14 september 2007
BILTEMA   funkar hur bra som helst   21mm2 om jag kommer ihåg rätt 400:- tror ja det var

25 Inlägg
14 september 2007
Kan rekomendera  DLS eller  Supra kablar..  iof beror det på vilken stereo o steg o högt du har,,,

Lycka till med bygget

Photographers are violent people. First they frame you, then they shoot you, then they hang you on the wall and just stare at you .
http://www.draken.me/

22 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Geiros skrev:
köp eget. finns fina kablar på micro. sen lågnivå kabel finns ju annars att köpa på andra ställen. men i paketen ska allt finns vilket är smidigt.

Jo, tycker att ett paket är smidigt me, man får med allt utan att behöva åka till 10 butiker för att få tag på både kabelskor, säkringshållare, kablar m.m.. sen om det skiljer 20 kr hit och dit skiter jag igentligen i, men 300kr mellan MDS och totalljud är ju lite att prata om kanske..

Sök